Statisch IP adres instellen voor wireless adapter + local area connection

Status
Niet open voor verdere reacties.

glennepen10

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 jun 2014
Berichten
3
Hallo allemaal,

Ik wil een teamspeak server installeren en daarvoor moet ik verschillende poorten forwarden.
Dit is alleen mogelijk met een statisch IP adres.
Nu gebruik ik zowel wifi als een vaste verbinding. Ik moet dus voor beide verbindingen een statisch ip adres aanmaken.
Wanneer ik dit apart doe gaat het prima alleen als ik ze allebei wil doen geeft het problemen.
Wanneer bij default gateway bij beide mijn default gateway invoer krijg ik de melding dat ik maar een default gateway kan invoeren per apparaat.
Dus nu heb ik het veld bij de wireless adapter voor default gateway leeg gelaten en het veld bij vaste verbinding wel ingevuld.
Alleen mijn wifi adapter geeft nu elke keer als die verbonden is met de router de melding: unidentified network
Weet iemand wat het probleem hier kan zijn?

M.v.g.

Glenn
 
JE geeft beide adapters toch wel andere ip-addressen he? zelfs op een enkele computer kun je niet voor beide hetzelfde ip adres instellen.

Verder kan ik het probleem niet helemaal plaatsen. Ik heb ook een aantal computers met vast/wireless, maar nog nooit meegemaakt dat je niet dezelfde gateway kon instellen.
 
Ja ik geef beide adapters andere IP adressen, alleen bij default gateway kan ik niet bij allebei hetzelfde invoeren 10.0.0.1
Hierbij krijg ik dan de volgende error :
Capture12.PNG
 
Gewoon de netwerk adapters instellen met het opgegeven ip adres voor de gateway.
Het werkt gewoon wel, en de melding negeren.

Ik had dit ook op mijn laptop.
 
Nee. Gewoon zoals TS gedaan heeft slechts bij 1 adapter een gateway instellen. Bij de andere kun je dit veld dan leeg laten. Dat "unidentified" kun je verder negeren
 
Nee helaas kan ik dat niet negeren. Internet werkt dan niet. En ook beide invullen heeft geen resultaat.
 
1) in principe hoef je maar 1 van beide te forwarden. De router kan toch maar 1 route aan. Verder vermoed ik dat de architectuur van je netwerk op een of andere manier niet helemaal goed uitkomt.
2) je gebruikt de 10.x.x.x reeks. Welke subnetmask gebruik je? (zowel router als op de PC)
3) als je in een command prompt het volgende uitvoerd:
Code:
route print

Welke informatie staat er dan voor route 0.0.0.0 en welke metric?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan