statische lading

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michael Greaves

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 mei 2007
Berichten
1
Beste Paul RT,

Ik zag in een soortgelijk onderwerp dat jij in de electra zit.

Nu heb ik last van een PC en DVD speler die toevallig beiden veel lawaai maken!

Vooral bij de PC baal ik daar van, die heb ik noodgedwongen al een tijd niet meer kunnen gebruiken, omdat ik echt eerst een oplossing moet zoeken voor het vreemde geluid als ik hem aanzet. Ik heb hem al schoongemaakt van binnen, maar dat mocht niet baten.

Ik vermoed dat het opgebouwde statische lading is, wat gewoon niet weg kan? Ik heb helaas ongeaarde stopcontacten, wat voor app. als een PC of DVD speler niet fijn is.

Nu staat 1 meter van mijn DVD speler in mijn huiskamer de gaskachel die waarschijnlijk als enige in mijn huis aarde maakt?! Deze speler lijkt dus met hetzelfde probleem te kampen.

Mijn bureaublad waar de PC opstaat, staat 5 meter van de gaskachel. Onderaan mijn bureau heb ik een metalen goot hangen, waarin alle stekkerdozen, kabels en dergelijke zijn weggewerkt.

Deze goot ligt weer 3 meter dichter bij de gaskachel, dan de achterzijde van m' n PC.

Als ik nu een koperen draad aan mijn metalen bureaugoot vastmaak en deze ook vastmaak aan de buis van de (geaarde) gaskachel, maakt deze hele bureaugoot waarschijnlijk aarde. Als ik dan aan de achterzijde van mijn PC aan een schroefje ook een koperen draadje weer vast maak aan de metalen bureaugoot. Kan de PC zijn statische spanning kwijt!? Omdat de DVD speler 1 meter naast de gaskachel staat, doe ik dit met een koperen draadje rechtstreeks.

Nu stel jou tips, mening of eventuele bevestiging erg op prijs, voordat ik begin met dit plan.


Groeten,
Michael
 
Je heb zo te zien het nodige zoekwerk verricht, alvorens een post te plaatsen.
Helaas heb ik je vraag moeten splitsen uit het ander topic, het is namelijk niet gebruikelijk een vraag in iemand anders zijn/haar vraag te stellen.
Bovendien was het topic nogal aan de oude kant.

Ik zou zeggen, lees het volgende eens rustig door.
Hier kun je ook lezen dat het niet verstandig is apparaten aan te sluiten op de andere geaarde onderdelen dan de officiële aarde.
Mocht er een probleem ontstaan, komt de rest van de leidingen ook onder stroom te staan, en dat is niet de bedoeling.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan