• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

statistiek ledenadministratie

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Ik probeer van een ledenadministratie diverse statistieken te maken, maar op de een of andere manier krijg ik ze niet kloppend.
In de spreadsheet hieronder heb ik een deel opgenomen.

In het tabblad statistiek worden in kolom A een aantal categorieën genoemd. De categorieën B en D komen terug in de kolommen N, O, Q en R. De overige categorieën in kolom A worden opgeteld in de kolommen P resp. S.

De kolommen F tot en met K gaan over de leeftijdcategorieën.

In statistiek!I2 e.d. komt voor: "...=onbekend", maar hier zou eigenlijk iets moeten staan als
"..."&teken(34)&teken(34)
om de lege velden met geboortedata mee te kunnen nemen in de berekening. Hoe los ik dat op.

De tabel actueel bevat 772 namen, dus de totaaltellingen op D11, K21 en T29 zouden allemaal op 772 moeten uitkomen. Waar zit de fout?

Bekijk bijlage helpmij 20170414.xlsx

Vriendelijke groet,
Guido

om de lege velden met geboortedata mee te kunnen nemen in de berekening. Hoe los ik dat op.

Door onderstaande code in cel i2 te plaatsen
Code:
=AANTALLEN.ALS(actueel!$A$2:$A$775;"";actueel!$D$2:$D$775;I$1)

De aantallen gaan de soep in door het teken "?". Dit interpreteert excel als "het mag alles zijn". Door bijvoorbeeld XX op te geven als het onbekend is kan je hier op zoeken.
Verder had je in tabblad actueel twee fouten gemaakt. Die heb ik hersteld. Een persoon had je geen categorie gegeven (die is gearceerd) en de andere was je bij twee vergeten de leeftijd in jaren te berekenen

Bekijk bijlage helpmij 20170414.xlsx

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan