• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Statistiek via excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tomarere

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 feb 2021
Hallo Allemaal

Heb en spreadsheet in excel over verschillende weken.

Hiervan heb ik een lijndiagram gemaakt tot zover alles top

Maar het probleem is dat ik een voortschrijdende statistiek wil hebben voor 8 weken
voor de duidelijkheid

Nu gaan de weken van wk 1 tm wk 8 en als wk 8 gevuld is wil ik een statistiek van wk 2 t/m wk 9 en dan wk 3 t/ wk 10 enz enz.

Wie kan mij duidelijk vertellen ( jip en janneke taal ) of dit kan en hoe ik dit moet doen ?

Graag hoor ik hier iets van

hallo Tom, welkom op helpmij.
je schrijft "ik heb een spreadsheet"
het werkt een stuk makkelijker als de die spreadsheet mee stuurt.

Excel

Hier staat een voorbeeld behoorlijk uitgewerkt.
https://nl.extendoffice.com/documents/excel/2619-excel-moving-average.html
Afdoende kennis van statistiek lijkt me wel erg nuttig om in Excel als het ware geen truukje aan het toepassen zijnde...

Hoi het gaat mij niet om de getallen het gaat mij om dat ik de grafiek kan uitprinten met de goede opmaak en daarin de 8 weken getallen die ik zelf invoer in de spreadsheet dus eerst uitprinten wk 1 tm 8 enz rnz

Kan je niet goed volgen, zit wrs op een andere golflengte....
Er is al gevraagd om een voorbeeld te plaatsen.
Dat eerst maar?

Ik zie nog steeds geen bijlage.

Dus een bijlage met de extensie xls of xlsx of xlm etc... daar een voorbeeld van uploaden.
Als je in een bericht naar "geavanceerd" ... dan zie je in het menu een paperclif.
Met die kun je een bijlage toevoegen.
Lukt het niet... ga naar de Help van het forum.

Spreadsheet bijjlage

Goedenavond

Eindelijk dan een Spreadsheet als voorbeeld
Hoop dat jullie mij kunnen helpen

Bijlagen

Dit is wat ik er van begrijp.
Bij Formules -> namen beheren staan de formules als variabel bereik. Daarnaar is verwezen in de grafiek (onder "gegevens selecteren")

Als je nu dus gegevens zet bij week 19 zal de grafiek vanzelf meebewegen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan