• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

statistieken uit uitgebreid excel bestand halen

Status
Niet open voor verdere reacties.

evameier

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 okt 2008
Berichten
3
Hallo!
Ik voor voor mijn afstudeerproject bezig met een marktonderzoek naar de Haarlemse makelaardij in bepaalde wijken. Daarvoor heb ik een excelbestand met daarin alle transacties die hebben plaatsgevonden van jan 2005 tot juli 2008 per half jaar in een tabblad.

Elke rij is een transactie met daarin bijv. adres, wijk, makelaar, vraagprijs, transactieprijs, dagen op de markt, type woning ed.

Wat ik wil is een aantal overzichten per half jaar die ik kan vergelijken om trends te verklaren.

Zo wil ik graag per half jaar weten wat de top 5 is van makelaars die in een bepaalde buurt iets verkocht hebben en wat hun aandeel is kijkend naar alle transacties in die buurt.
En ook andersom wil ik van alle kantoren kijken naar de top 5 van de buurten waarin ze actief zijn en welk aandeel in welke buurt ligt.

Daarnaast wil ik graag om de buurten te analyseren per buurt een aantal zaken weten:
Wat is de gemiddelde tijd dat huis op de markt staat in drie varianten (totaal, woonhuizen en appartementen)
Wat is gem transactieprijs in deze drie varianten?
Wat is het gemiddelde verschil tussen vraag en transactieprijs in deze drie varianten?

Ik kan natuurlijk alles tellen, maar dan ben ik over 5 jaar nog niet afgestudeerd?? ;) Er is vast een makkelijkere manier om dit overzichtelijk te krijgen.

Kan iemand mij daarbij opweg helpen?? Ik kan het bestand niet bijvoegen want is te groot, maar wellicht mailen?? En als het onduidelijk is telefonisch toelichten?

Een lekker flesje wijn (of een doosje als mijn vraag echt lastig is)?? :thumb:

Gr Eva
 
Bekijk even het onderdeel draaitabel (ENG: Pivot table) binnen Excel.

Daarmee moet het mogelijk zijn de gevraagde analyse uit te voeren.
Afhankelijk van je brondata dien je die wel nog even te bewerken (maw een andere layout) om de analyse te vergemakkelijken.
 
Eva,

Het is niet noodzakelijk dat je:
1. Je hele bestand opstuur, maar een paar rijen met alle kolommen is voorons genoeg en
2. Ons een flesje wijn (of doos) aanbied. Wij helpen iedereen graag en gratis.

Dus probeer even een klein bestand aan te maken (zonder persoonlijke gegevens) en we helpen je verder opweg.

Wim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan