Status: 0x 000000f Info: The boot selection failed because a required device is inacc

Status
Niet open voor verdere reacties.

visionist

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 jan 2013
Info: The boot selection failed because a required device is inaccessible.

Ik ben al weken bezig om deze melding te herstellen.

Het scherm opent in windows boot manager. Dan druk ik op enter en krijg ik 1 witte balk met Boot from WIM.
Onderaan de pagina staat Tools: Windows memory diagnostic., die ik ook wit kan maken met een tab toets.

Druk ik daarna op enter dan kom ik in een blauw scherm met de tekst: Windows Memory Diagnostics Tool-Options(weer in een witte balk)

Verder staat er Test mix: Basic
Standard
Extended
Dan volgt een nieuw scherm: No problems heve been detected yet.
De computer ratelt wat maar er gebeurt niets. Het is een Packard Bell met windows vista 32. De hersteldiskette reageert ook niet.

2. Als ik tijdens het opstarten op F12 druk kom ik in een zwart scherm Met de tekst Boot menu met de volgende 4 cijfers:
1.+HDD 2. CD/DVD 3.FDD 4 LAN <Enter Setup>

Wie kan mij helpen of is het te laat??

Welkom bij Helpmij.nl :) Ik heb de vraag uit '' Feedback over de site '' naar hier verplaatst. Ik weet niet of u Windows 8 heeft, maar dan verplaatst een moderator uw vraag wel voor u.

Had een (mogelijk) vergelijkbaar probleem deze week (Windows 7, 32-bit, Error code 0xC000235 "... a required device is inaccessable")

In mijn geval kwam het erop neer dat de harddisk het 'begeven' had (veel bad sectors). Had er nog wel data vanaf kunnen halen, maar had ook nog een image en er werd toch niets opgeslagen op die laptop, dus ik heb het image teruggezet nadat ik een nieuwe harddisk had ingebouwd.

Tijs.

Laatst bewerkt:
En je typte de herstel cd doet ook niks, maar heb je wel de cd-rom drive in de bios als first boot op enable gezet en de anderen op disable?
toets del of F2 na het opstarten om in de bios te komen en check in tabblad BOOT.

Laatst bewerkt:
@Erik777: In mijn geval bleeft het zandlopertje/cirkeltje draaien tijdens het starten van herstel opties op de W7 DVD. Ik kon er dus niets mee. Starten van opdrachtprompt lukte wel, maar daar kon ik ook niets uitrichten.

Ik neem aan dat dat ook bij de TS aan de hand was/is. Indien ja, dan zijn (afgezien van de 0x-code van de melding) de symptomen gelijk aan wat ik meemaakte deze week.

Tijs.

Ik las wel op een engelse site dat iemand het oploste door een andere HDD op te starten, maar die had 2 schijven, en ik weet niet of de TS 2 schijven heeft.
De MBR zou misschien vernieuwd kunnen worden.
http://support.microsoft.com/kb/927392/nl
Als het programma niet goed wil draaien als het herstelprogramma op is gestart, dan is het lastig.
Misschien een infectie of misschien andere boot cd's uitproberen zoals dit, dat zie ik wel eens maar heb er geen ervaring mee:
http://www.hiren.info/pages/bootcd
Misschien ken jij dat Tijs?

Laatst bewerkt:
Ik heb zelf, opgestart vanaf de Hirens Boot CD, via de DOS utilities, diverse S.M.A.R.T. tests losgelaten op de harde schijf, en daarbij kwam boven water dat er het nodig mee mis was.
Daarna, ook opgestart vanaf de Hirens Boot CD, en daarin Mini Windows XP en daarin HBCD en daarin een low-level format programma gestart, en ook daar werden 1000en bad sectors gemeld.

Toen heb ik de harddisk aangemeld voor vervanging (garantie-geval). Natuurlijk moet de Topic-starter NIET die low-level format doen, tenzij hij (net zoals ik) niets nuttigs meer op de harddisk had staan.
Bovendien moet daarna (stel dát het lukt zonder noemenswaardige fouten) alsnog Windows opnieuw geïnstalleerd worden etc.

De topic-starter kan zich dus (als hij wil vergelijken met het probleem dat ik had: harddiskprobleem) beter alleen met de S.M.A.R.T. uitlezing bezighouden, niet met low-level format etc.

Tijs.

Wees gerust, een low-level format op IDE (waar ook sata ondervalt) schijven kan toch niet, dat is een zero-fill.
Overigens kun je met de tools HDDRegenerator of Spinrite de magnetisatie van de huidige IDE schijven repareren, sectoren, het oppervlak eigenlijk, zijn over het algemeen niet fysiek stuk.

Wees gerust, een low-level format op IDE (waar ook sata ondervalt) schijven kan toch niet, dat is een zero-fill.
Overigens kun je met de tools HDDRegenerator of Spinrite de magnetisatie van de huidige IDE schijven repareren, sectoren, het oppervlak eigenlijk, zijn over het algemeen niet fysiek stuk.

Hartelijk dank allemaal voor jullie uitleg. Maar ik heb eigenlijk een soort stappenplan nodig om de Packerd bell te herstellen. de disk drive reageert alleen even tijdens het aanzetten en stopt dan.

kan ik nog verder geholpen worden??

Als de harde schijf is beschadigt waar ook de recovery partitie op staat, kan het zijn dat daarom je recovery ook niet werkt als je de CD opstart.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan