• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Status info gerelateerd aan waarde in cel

Status
Niet open voor verdere reacties.

petervdijk

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2015
Hoi,

Ik heb een bestand met lopende orders die word dagelijks vernieuwd. Nu wil ik in rij D de status informatie registeren. Als het bestand word geüpdatet, dan verhuist de opmerking niet mee met de regel waar het ordernummer in staat. Is er een manier om dat voor elkaar te krijgen?

Ik heb een voorbeeld bestandje bijgevoegd.

Alvast bedankt.

Bijlagen

En hoe wordt dat bestand dan geüpdate?

Helaas begrijp ik niet wat de bedoeling is in het bestand.
Ik zie ook geen opmerkingen (misschien ander Excel versie?).

@Edmoor, het bestand heeft een verbinding met een bronbestand.

@HVS, in D staat 'status info' in die kolom wil ik de statusinfo handmatig toevoegen. Als er d.m.v. de update de regel met het ordernummer van regel 5 naar 10 verplaatst dan verplaatst de status info niet mee.

Ik hoop dat ik het zo duidelijk omschrijf.

Dan gaat het alleen met VBA.
Lees kolom A en kolom D.
Update het bestand.
Zet iedere cel van kolom D weet terug bij het ordernummer in kolom A waar hij bij hoort.

Bedankt voor je reactie. Ik neem aan dat daar geen andere oplossing voor is, aangezien ik weinig tot geen kennis van VBA heb.

Ik zou zo geen andere oplossing weten.

Waarom stop je de status info niet in een cel-opmerking van kolom C ?

Die opmerking verdwijnt of blijft in die cel staan neem ik dan aan, als het bestand wordt geüpdatet. of heb ik dat fout?

Geen idee, ik kan het niet testen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan