status verbonden, geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

litmanen10

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
Hallo,

met een linksys WRT54G router heeft de ene pc wel verbinding dmv netwerk aansluiting en de andere niet (meer). Ook degene waar internet het niet doet is verbonden dmv een netwerk kabel. De pc geeft status verbonden aan. Ik heb het MAC-adres al gecloned.

Als ik naar netwerkinstellingen ga worden er zowel pakketten verzonden als ontvangen wat ik dan best raar vind.

Het probleem doet zich voor op een pc met windows xp. Het frappante van alles is, is dat ik mijn laptop met de netwerkkabel die in de pc zat verbond en toen wel internet had. Het lijkt er dus op dat het probleem in de instellingen van de pc zit.

Als hij naar netwerkinstellingen gaat worden er zowel pakketten verzonden als ontvangen wat ik dan best raar vind.

Heeft iemand enig idee wat het probleem is?

Laatst bewerkt:
Check eens welke IPsettings je van de router krijgt. Misschien zit daar het probleem?

kijk wat de tcp/ip instellingen op die laptop zijn en zet die setting dan ook zo op je pc.

(voor als je handmatig insteld, natuurlijk niet hetzelfde ip adres gebruiken anders kan jij en je laptop niet tegelijk op internet)

Webster18: Ik weet niet goed wat je bedoelt. kan ik deze settings in de config van de router vinden (waar??) of in cmd?

Nipponsei: Waar kan ik de tcp/ip instellingen terugvinden?

ligt eraan welk besturing systeem je hebt. ik ga even uit van windows xp.

trouwens wat je eerst moet doen is:

op de laptop start>uitvoeren> typ cmd en druk op enter. typ in het zwarte scherpmje ipconfig /all. nu krijg je allemaal tekst in beeld.

zoek iets waar bij staat ethernet lan verbinding o.i.d.
en noteer de volgende gegevens op een blaadje ofzo:

IP adres, Subnetmasker, standaardgateway, DNS.

vervolgens ga je naar je pc en doe je:

start>configuratiescherm>netwerkverbindingen. klik daar met je rechtermuisknop op de lan verbinding. kies eigenschappen. scroll naar beneden daar zie je internet protocol tcp/ip.
klik daar op en kies weer eigenschappen.

vul nu alle gegevens in zoals je genoteerd hebt alleen zorg ervoor dat het laatste (4e) blokje van het IP adres bijv 1 getal hoger word.

dus: je laptop ip is 192.168.1.5 dan maak je van je pc 192.168.1.6 (6 mag ergens tussen de 2 en 254 zijn)

Het werkt perfect. Dus iedere pc moet een aparte ip-adres toegewezen krijgen. Hartelijk dank voor jullie hulp!

deze handmatige manier van een ip adres geven heet ook wel "Statisch IP adres"

op deze manier zou je pc altijd hetzelfde ip adres hebben tenzij je die zelf weer veranderd.

dit is nodig voor bijv poorten forwarden. maar dat kun je lezen op portforward.com

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan