Status: verbonden. Toch melding:"wedpagina kan niet worden weergegeven"

Status
Niet open voor verdere reacties.

nevola

Verenigingslid
Lid geworden
29 jan 2001
Windows XP. PC via vaste verbinding aan router.
Wanneer ik op de onderste balk op het monitortje ga staan komt deze melding:
" Lan verbinding
snelheid 100.0 Mbps
Status: verbonden"
Wanneer ik met explorer of Firefox naar Google of ander adres wil, dan krijg ik de melding:"De webpagina kan niet worden weergegeven"
Ik snap er geen fluit van. Wie kan hlpen??

grt.,
Henk Sr

Heb je al geprobeerd de router te resetten? Dit geeft aan dat je een verbinding hebt met de router, maar mogelijk heeft je router geen verbinding met internet.

Heeft de modem een status pagina? heb je daar een goed adres?

als je in een cmd-window een ping doet naar www.nu.nl , werkt dat dan?

Antwoor van Ping:
Ping aanvraag kan host www.nu.nl niet vinden. Controleer de naam en probeer opnieuw.
Andere pc (deze dus) werkt zonder probleem op dezelfde router en kabelmodem.

en ping naar 62.69.179.12 ? als dat wel werkt is de DNS instelling van de computer corrupt.

Paketten verzonden 4 paketten ontvangen 4
werkt dus
Wat nu???
Hoe krijg ik de DNS instelling in orde Wampier??

Laatst bewerkt:
start->instellingen->netwerkverbingen

en dan bij de TCP/IP settings kijken wat hier staat ingesteld. Als dit goed staat even in cmd:

ipconfig /flushdns
ipconfig /registerdns

werkt dit niet ga nog eens terug naar netwerkinstellingen en probeer: 8.8.4.4 als DNS server in te stellen.

Helpt dat allemaal niet is er volgens mij ook nog wel een externe tool om dit op te lossen.

Dank wampier . Ga ik nu proberen.

[edit]15:43

Niet gelukt Wampier. Moet nu weg. Probeer morgen verder.
Bedankt voor je hulp.
grts.,

henk sr[/edit]

Laatst bewerkt door een moderator:
Wanneer ik ipconfig/all in toets is het antwoord:"Server unknown"
Kun je daar iets mee?
grts.,

Henk Sr

Het is altijd moeilijk van afstand.

je kunt via cmd dit proberen:

netsh
>winsock
>reset
>exit

Iets anders wat mogelijk werkt is de hele netwerkkaart weggooien en weer aanmaken. Als dat soort methoden nodig zijn heb je echter vaak te maken met de gevolgen van malware of een virus.

Wie is de internet provider? en welk type modem heb je van die provider?
En sinds wanneer speelt dit probleem?

Trek de stakker van de modem eruit, en ook van de router, na een minuutje het modem erin en dan als die klaar is de router.
Is al eerder geoppert maar weet niet of het op deze manier is gedaan, kijk ook in de router of je daar überhaupt verbinding hebt met het modem, zit de lan kabel ertussen goed? zit de modem goed aangesloten, indien met een coax, zit de nippel wel goed aangedraaid aan beide zijden.

Wampler
Alles geprobeerd werkt ook niet.

Lange Pier
Andere pc's op netwerk hebben wel verbinding met internet. Dus router en modem zijn ok

Op onderste balk staat in monitortje
LAN-verbinding
Snelheid: 100Mbps
Status: Verbonden

Wanneer ik explorer of Firefox inschakel krijg ik de melding:"De webpagina kan niet worden weergegeven"

Grts
Henk sr

Ten einde raad heb ik maar systeemherstel gedaan.
Tot mijn verbazing heb ik nu weer internetverbinding. Jammer is dat ik nu nogvsteeds nietcweet Wathelet probleem veroorzaakte.
Dank voor jullie hulp.
Grts,
Henk sr

mooi dat het werkt, maar xp is nogal makkelijk te breken qua IP stack. gelukkig is dat bij latere windows versies eindelijk eens aangepakt

Enkele dagen later was ik weer de aansluiting met internet kwijt.
Inmiddels heb ik bij toeval de oorzaak gevonden.
Op de pc staat AVIRA Internet Security 2012. Wanneer ik de firewall daarvan uit zet heb ik weer internetverbinding. Zodra ik de firewall aanzet en naar een andere site ga raak ik de verbinding met internet weer kwijt.
Het zit dus in de firewall van AVIRA. Ik begrijp alleen niet waarom dat bij deze pc gebeurt en niet bij de andere pc's in het netwerk waarop ook AVIRa Internet Security is geinstalleerd.
Wie heeft een idee???

grts.,

Henk Sr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan