• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Statussen auto's

• Onderwerp starter Onderwerp starter weef
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

weef

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 feb 2011
Bekijk bijlage Autos.xls

Beste mensen,

Ik probeer al een tijdje een excel-bestandje te maken om auto's te kunnen statussen. Ik heb 6 verschillende auto's en wil bijhouden wat ze doen. Bijv auto 1 heeft 4 mogelijkheden in cel E3 F3 G3 en H3. Als ik in een van de genoemde cellen een kruisje (of invoervakje zodat ik alleen maar hoef te klikken) plaats, dan moeten de overige cellen leeg zijn. Klik ik in een andere cel dan moeten de overige cellen leeg zijn enz. En dan moet ik dit herhalen voor iedere auto. Weet iemand of hier een formule voor is?? Ik heb al van alles geprobeerd via help en internet, maar kom er niet uit. Kan iemand voor mij een voorbeeldje maken met de evt formules??

vr.gr. weef

zie bijlage
een data-validatie in kolom D, dus je kan daar alleen maar uit die mogelijkheden kiezen en vervolgens worden de kruisjes door formules gezet.

Bijlagen

Cow

Uren kan je proberen en zoeken en vastlopen. Zo simpel kan het leven zijn. Heel veel dank. gr, Weef
Cow is het nog mogelijk om de cellen waar de kruisjes staan te beveiligen, zodat daar niet in getikt kan worden? Ik had zelf al 2 kruisjes in bepaalde statussen, waarschijnlijk doordat ik zelf zat te knoeien.
gr Weef

Laatst bewerkt:
Geweldig

Jullie zijn geweldig hier met elkaar.
Bedankt Weef

Hier nog een (eenvoudige, snelle) weg naar Rome.

Bijlagen

poppipipo

Eigenlijk nog sneller te wisselen. Deze had ik zelf ook geprobeerd te maken,,,,,,,maar helaas. Nogmaals iedereen veel dank.

Weef

Markeer je de vraag dan nog even als opgelost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan