STDRT.EXE virus (TR/Dldr.FakeTeam)

• Onderwerp starter Onderwerp starter Slush
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Slush

Gebruiker
Lid geworden
25 mrt 2009
Hallo allemaal,
Ik heb een ontzettend naar virus op m'n computer.
Elke keer dat ik reboot of gewoon opstart wordt dit bestand weer aangemaakt;

C:\Windows\Temp\MRT5917\STDRT
En het programma 'STDRT.EXE', met het icoontje van Windows Media Player.

Het virus gebruikt een hoop geheugen en bandwith, waardoor mijn computer erg sloom is en het downloaden schommelt tussen 1 en 100kb/s, met enkele uitzonderingen waarin het even 1mb/s is. Het opstarten van mijn computer duurt ook tergend lang (tussen het windows scherm en het gebruikerscherm ongeveer drie minuten). Ik weet niet of dit wat met het virus te maken heeft, maar dat lijkt me wel.

Op internet staan vele manieren op van dit virus af te komen, maar alles is tevergeefs.

Wie o wie kan mij helpen?

Groet,

Marijn

AVG heb ik. Hij herkent het virus, zegt dat het naar de Vault verplaatst is maar dat haalt niks uit.
Malwarebytes werkt ook niet.

Euhhhmmm.... Ik heb eem gloednieuwe win7 64 bit computer en van opstarten tot aangemeld duurt bij mij 7 minuten... En van aangemeld tot alles wat automatisch moet worden opgestart (hyves desktop,msn,skype) ongeveer 6 minuten.
Dus vergeleken met mijne is die niet zo heeeeel sloom...

Welkom Slush op dit forum!:thumb:
Ik zou als ik jou was een scannen met MBAM! Hier de link: http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/389661-Wat-te-doen-bij-virussen-spyware-etcetera
Scan eerst met MBAM (Malwarebytes anti malware) en nog NIET met SAS (Super Anti Spyware)
Ik heb beide programma's zelf ook al heeeel erg vaak gebruikt voor de gewone maandelijkse scan op virussen enzovoorts. Maar ik vind sas niet zo fijn, dus die wil ik jou ook niet eerst aanraden;)
Dus suc6!

@Habby: Je adviezen zijn een beetje nutteloos, want avg is een gewone scanner, en bijna iedereen heeft al een gewone scanner. Een goed geschreven virus word niet gesignaleerd door de virusscanner. Die virusmakers zijn echt niet zo dom hoor:P Ik heb ook eens een virus gehad waarvan ik dacht: Oh een filmpje gedownload ff kyken. Toen hij niet werkte in windows media player had ik hem verwijdert, en een half uur daarna begon m'n pc te veranderen in een hel (bureaublad verandert in foutegetypte engelse teksten, nep virusscanner die 329malware items vond, en geen programma's kunnen starten voordat je een licentie had ingevoerd (licentie via jewtoube gevonden:D))

@Maxradio
Beetje overbodig. Jij kan sowieso het programma soluto eens proberen! Daarmee kan je de met windows opstartende programma's configureren. Ook kan je eens drukken op: windowstoets+R (uitvoeren/run), en dan typ je daarin: msconfig. Dan ga je naar het tabblad opstarten en daar vink je de onnodige dingen uit. LET OP! Laat Microsoft besturingssysteem staan als die al in het lijstje staat. Laat ook je virusscanner aangevinkt staan!

Laatst bewerkt:
MBAM heb ik al eerder gebruikt. Zelfde probleem; hij vindt het bestand wel, en kan het verwijderen, maar bij opnieuw opstarten komt het vrolijk weer terug.

Probleem opgelost door een bestand in de map system32 te verwijderen. Het bestand heette msfdv32 en had een afwijkend icoon (het icoon van WMV, zelfde als het virus- bestand).

Als je alles uit system32 verwijdert dus die map leegmaken dan werkt je pc niet goed meer!

Hij werkt dan zelfs helemaal niet meer ;)
Ik heb maar één bestand verwijderd.

gebruik mwav eens? en liefst in veilige modus met netwerk. en als je er dan niet vanaf ben na zo een scan (vergeet nie scan drive aan te vinken en te updaten voor je start) dan zou je dit ff moete downloaden http://www.combofix.org/download.php .. dat is combofix. gewoon in veilige modus zonder netwerk laten draaien. tot hij klaar is. haalt echt de diepste rommel van je pc. is zowat een van de bekendste beste tools gekend onder IT'ers :)

en als ie terug blijft komen terwijl mbam hem verwijderd had moet je ff checken of je bij systeembeveiliging systeemherstel uit hebt staan. virussen en spyware nestelen zich dus ook in herstelpunten en komen zo iedere keer weer terug binnengeslopen omdat systeemherstel elke keer bij boot even geactiveerd word.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan