Steam/hack -Creditcard fraude/misbruik op5/11/2011

Status
Niet open voor verdere reacties.
bij de leverancier van je creditkaart de kaart laten blokkeren.
Daarbij vertellen dat er onrechtmatig geld van je rekening is afgeschreven.
dan krijg je het terug...komt een klein beetje papierwerk aan te pas maar je bent er voor verzekerd.
Niks doen...dan weet je zeker dat je 400 euro kwijt bent.

Daar steam nu nog eens mijn account blokkeert zodat ik niet meer kan spelen is helemaal de max

steam doet zoals zijn neus bloed

Beste nederlandse steam vrienden
Hierbij laat ik je weten dat ik al de engelstalige collegas gemailt heb maar zonder positief respons
Op 05/11/2011 werd er 5 x100 euro van mijn mastercard afgetrokken als steam payment
Steam antwoorde dat het mijn Ip adress was en dat het iemand from the household moest zijn !!!!
Ik woon alleen !!!!
Dan werd als toemate vd ramp werd mijn account geblokkeert door creditcard issues
Langs mijn andere steam account jovoice 89 contacteerde ik terug steam en mijn account werd weer hersteld
Toen ik vanmorgen terug steam uitleg vroeg over de fraude werd mij gemeld
dat de eigenaar vd kaart de faudedienst beld en het kaartnummer achter liet op de voicemail
Ik weet niks af van zoeen diens van steam ???
Nu is mijn account weer afgesloten -frankdubbe88-
wat een ramp
Ik wil nou eens weten hoe ik mijn geld en mijn account terug krijg
dank u nederlandse vrienden
Op de vraag wat mijn aankoop is voor 500 euro krijg ik geen respons

wat moet men doen bij creditcard fraude.
Kaart laten blokkeren.
Klacht neerleggen bij de politie of gerechtelijke instanties.
En nu komt de kat op de koord.
Als door jouw toedoen, je gegevens werden gestolen , trojan op je computer bijvoorbeeld , is de financiële instelling niet verplicht je te vergoeden.
Is de credit maatschappij in de fout gegaan, en dat kan bewezen worden , zijn zij hiervoor verantwoordelijk.

Dat is wat anders. Dan is steam hiervoor verantwoordelijk. Leg dan maar een officiële klacht neer om je geld terug te krijgen.

Misschien interessant voor mensen die ook op Steam kopen
Steam laat weten dat mijn account niet gehackt was
Geeft geen reden van het verdwijnen van 500 euro van mijn mastercard
Laat ook niet weten welke aankopen met die 500 euro zou gebeurd zijn
maar is wel zo * vriendelijk *een refund van games die aankocht te doen voor 149 euro
Ik heb ze gevraagd het volledige bedrag terug te storten van Refunds moet ik niet weten

En wat zegt mastercard ervan. Je krijgt daarvan toch een afschrift van welke betalingen er uitgevoerd werden en via waar.

Laatst bewerkt:
Je hebt toch de voorbije weken niet gereageert op een valse e-mail om je creditcard gegevens terug in te voeren, of gereageert op een vals e-mail bericht van achterstallige betalingen , of een annulatie op een bestelling?

Neen hun website is gehackt maar ze doen als hun neus bloed, slechte reclame natuurlijk!!!!!!!!!!!
De website van steam is net zoals Sony, Xbox gehackt en de gegevens van hun klanten kwijt gespeeld
http://www.metro.co.uk/tech/games/88...len-from-steam

Ze kunnen mij geen uitleg geven over de 5x100 euro die op een 1 dag van mijn kaart af ging
En willen de wonde likken met 149 euro gratis games

Beste frankdubbe,

Zelf ben ik geen jurist, en kan ik niet het juiste antwoord geven. Zoals ik reeds geschreven heb, is het aangeraden om klacht neer te leggen bij de politie diensten. Wie schuldig is zal het onderzoek moeten uitwijzen.
De wet internet , hacken enz..... zit nogal ingewikkeld in elkaar. Op iemands server of computer inbreken zijn strafbare feiten ook al is de server of computer niet beveiligd.
Je kan altijd anoniem je vraag eens stellen aan Arnoud Engelfriet, welke stappen er kunnen ondernomen worden .
Je gegevens zijn eigenlijk niet kwijtgeraakt maar gestolen. Tussen kwijtraken en bestolen worden is een verschil.

http://www.security.nl/artikel/39289/1/Juridische_vraag%3A_mag_baas_in_mailbox_werknemer_kijken%3F.html

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan