Steam Valve gebruikt belachelijk veel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

radicalgamer

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2010
Hallo,

Ik draai nu al een flinke tijd Steam, tot voor kort met 4GB Ram (DDR3 1333MHz).
Nu heb ik er laatst 12 GB (DDR3 1333MHz) bij gestoken en Steam gebruikt nu gemiddeld 400 MB ram, aangezien ik veel aan virtualizatie doe, vind ik dat toch wel erg overdreven.
Windowx XP gebruikt virtueel hier namelijk nog geen 200MB ram, waarom gebruikt Steam het dubbele?
Dat is als ze net is opgestart, geen schermen open, geen games open of wat dan ook van Steam.
Nu heb ik het idee dat dit komt vanwege dat 'Cloud' gedoe, en dat Steam mijn geheugen gebruikt om data van andere gamers heen en weer te sturen, als dit waar is: hoe krijg ik Steam zover mijn pc niet te misbruiken voor zijn eigen doeleinden?

Of is er iets anders dat Steam zoveel gebruikt?

Met vriendelijke groet,

Radical Gamer

Steam gebruikt hier iets van 18MB, als deze alleen openstaat. Ik heb 6GB in mijn systeem zitten. Echter wat is 400MB ten opzichte van 12GB geheugen?

Steam al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, nadat je even je games hebt laten back-uppen, zodat je deze niet opnieuw hoeft te downloaden?

Laatst bewerkt:
Ik heb zelfs een paar dagen geleden Windows opnieuw geinstalleerd, met als gevolg:
alle savegames die volgens Steam op de 'cloud' worden gesaved zijn weg...
Ik dacht dat mijn pc voor die savegames wordt gebruikt, maar dit zegt dus iets anders...

Maar, in het kort, ja :P

Ik begrijp wat ze zegt, 400 mb op 12 GB is inderdaad ook niet veel, maar 400 MB voor iets wat eigenlijk, bijna niks doet op dat moment, is absurd, bovendien heb ik vaak elke GB nodig voor een aantal virtuele systemen.

Met vriendelijke groet,

Radical Gamer

Steam staat bij mij standaard uit ik zet hem alleen aan als ik ga gamen... je zou ook eventeul andere opties uitzetten in steam...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan