Steeds afnemende downloadsnelheid HetNet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Evelthoven

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2006
Enkele jaren geleden heb ik een abonnement afgesloten bij HetNet nl. Instapsurfen.
De downloadsnelheid zou zijn 1500Mbps.

Rond eind februari heb ik een aanbod gekregen om tegen een maandelijkse bijbetaling van Eur. 5,= met een faktor 5 te verhogen. Omdat ik met mijn internet zoals het altijd was geweest erg tevreden was heb ik van dit aanbod geen gebruik gemaakt.
Echter sinds 24 februari (de ingangsdatum van het nieuwe aanbod) is mijn downloadsnelheid aanzienlijk verlaagd. Soms haal ik nog geen snelheid van 20 Kb, wat inhoudt dat het erg lang duurt voordat ik iets heb gedownload. Erg frustrerend. Ook heb ik geprobeerd met uTorrent, maar ook dit duurt erg lang.

Zijn er misschien meerdere gebruikers van HetNet die dit probleem hebben sinds eind februari ? Is er iets over bekend dat de snelheid misschien door HetNet verlaagd is, dit om eventuele gebruikers die dit aanbod niet hebben genomen alsnog te doen besluiten over te stappen ?

Erg merkwaardig.

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

Alvast bedankt,
Eric

Let op, via torrents heb je niet altijd je optimale download snelheid. Dit ligt ook aan de uploaders, vaak is dit onder het gemiddelde.
Dus dat is logisch!

Je hebt een abbonement als ik het goed begrijp van 1500mb/ps, die moet je delen door 8 =
187,5kb/s.

Dat is je optimale download snelheid.

1) Heb je draadloos netwerk?
2) Test je download snelheid is op een site? Zoals deze! ;)..

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Stefan,

Bedankt voor je snelle reactie.

Ik heb inderdaad een draadloos modem, nl de Speedtouch 3F1F14.

Heb via je programma de downloadtest gedaan en wel 5 keer.
Resultaten:
1e keer 114
2e keer 103
3e keer 87
4e keer 94
5e keer 88

Hopelijk kun je hier iets mee. Ben zelf een complete leek !

Gr.
Eric

Kom er net achter dat het niet klopt, die site dan.
Als je via het draadloos netwerk verbind bent is het logisch dat het soms maar onder de 20kb/s komt. Dus tja, misschien een kabeltje erin!?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Stefan,

Ik begrijp niet wat je bedoelt met je antwoord. Sorry.
Wat bedoel je dat de site niet klopt. Welke, en hoezo ?

Bekabelen is voor mij geen optie. Modem staat in de meterkast, pc. in de woonkamer.

Graag je reactie.

Bedankt,
Eric

Na de snelheidsverhoging het modem wel eens even 5 min. uitgeschakeld en daarna weer opnieuw opgestart?

Het modem uitzetten doe ik regelmatig want ooit valt de verbinding weg en dan is er geen andere mogelijkheid dan het modem uit te zetten en daarna opnieuw op te starten.
Er is daarna wel weer verbinding, maar de snelheid blijft belabberd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan