Steeds blauw scherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter hurm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hurm

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2002
Ik word er helemaal gek van. Steeds weer krijg ik een blauw scherm. Soms met page fault in nonpaged area, en dan het hele bekende verhaal. Ik heb wel gemerkt dat mijn cpu buffer volloopt tot 100%, ik denk dat daarom ook de pc steeds weer een foutmelding geeft. In taakbeheer kan ik niet zien wat er zoveel geheugen gebruikt. Iemand een oplossing?

Je kunt in het taakbeheer toch zien welk process zoveel cpu neemt.. en of er misschien een process is die veel geheugen neemt.. ?

Welk process is dit?

En welk besturingssysteem gebruik je

heb je al gescand op virus/spyware?

Ja,dat heb ik allemaal al gedaan. Spyware en logfile ook algeplaatst waar weinig mis mee was. Bij taakbeheer zie ik dat sommige prossesen zomaar keihard omhoog schieten en dan weer naar beneden duikelen. Nu staat er onderin bij prossesen niet-actieve systeemprossen een cpu gebruik van 95. Als ik niets doe gaat het prima, maar zodra ik meerdere prossen heb lopen gaat ie blauw. Gebruik XP pro met een geheugen van 256.

Geplaatst door hurm
Bij taakbeheer zie ik dat sommige prossesen zomaar keihard omhoog schieten en dan weer naar beneden duikelen.

Dat is normaal, zolang er maar niet 1'jte steeds heel hoog blijft staan

Geplaatst door hurm
Als ik niets doe gaat het prima, maar zodra ik meerdere prossen heb lopen gaat ie blauw.

Je hebt altijd meerdere processen lopen in windows, je bedoeld als je meerdere programma's opstart gaat ie blauw?

Je foutmelding "page fault in nonpaged area" lijkt me iets te maken hebben met het geheugen. Als je in je taakbeheer gaat sorteren op geheugen.. zie je dan een groter uitschieter die veel geheugen in beslag neemt oid?

Zou ook kunnen liggen aan een kapotte geheugenmodule.

Als je 2 modules hebt van 128 MB zou je het kunnen testen door 1 module te verwijderen en opnieuw op te starten.
Als je dan nog dat probleem hebt plaats je die module weer terug en verwijder je de andere.

Als ie dan gewoon opstart is waarschijnlijk de module die er dan uit is kapot.

Het is niet zo dat als ik een progje opstart dat ie dan uitgaat. Meestal als ik bv een paar minuten aan het internetten ben gaat ie op blauw. Ik heb maar 1 bankie van 256. Is er geen progje om je geheugen te testen op fouten of op defecten?

Mooi, dat ga ik ff proberen, je hoort het van me. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan