Steeds een blauw scherm met opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barney

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hoi,
Ik zit volgens mij met een ernstig probleem.
Als ik windows XP wil opstarten dan krijg ik continu na het zwarte scherm met alle gegevens een blauw met bovenin een melding van "Er is een probleem gevonden . Windows is afgesloten om schade te voorkomen".
Hieronder staat dat meteen "Unmountable-boot-volume"
Met daaronder uieraard alle standaard tekst die dit scherm met zich meebrengt.
Ik kom zo dus ook niet in de veilige modus, want ook dan krijg ik dat scherm weer.
Alle andere optie's in F8 werken dus ook niet

Ik heb alle hardware verwijderd en 1 voor 1 opnieuw geplaatst maar helaas geen resultaat.
Ook het geheugen op een andere sleuf geplaatst maar ook geen resultaat.
In de bios de boot volgorde veranderd, maar helaas geen resultaat.

Weet iemand hier misschien een oplossing voor.
Alvast erg bedankt voor je reactie.

groeten Barney

Tenzij iemand nog een beter idee heeft, zou ik een repair met behulp van de Windows-CD overwegen.

Unmountable-boot-volume

meestal is de oplossing gewoon de 40 aderige kabels te vervangen door 80 aderige. dus voordat je heel ingrijpend te werk gaat, zou ik eerst even de kabels vervangen.

Dit was het geval: Foutbericht Stop 0x000000ED wanneer een volume op een IDE-station met ingeschakelde cache wordt gekoppeld
Van toepassing op
Dit artikel is eerder gepubliceerd onder NL315403
Symptomen
Wanneer u werkt met volumes waarbij het NTFS-bestandssysteem wordt gebruikt op IDE-stations (Integrated Device Electronics) met ingeschakelde cache, kan het volgende foutbericht worden weergegeven tijdens het opstarten van de computer:

Stop 0x000000ED
Unmountable_Boot_Volume

En dit is de oorzaak:
Oorzaak
Vanwege de optimalisering van het schrijfpatroon op IDE-schijfstations worden gegevens soms niet in de juiste volgorde geschreven door de cacheroutines om ervoor te zorgen dat gegevens zo snel mogelijk naar de schijf kunnen worden geschreven, afhankelijk van de locatie van de gegevens op de schijf. Hierbij wordt een timingvenster geopend wanneer kritieke tabellen van het NTFS-schijfsysteem beschadigd kunnen zijn als een schrijfbewerking niet is voltooid. In het verleden heeft Microsoft aanbevolen om de cache op IDE-stations uit te schakelen bij programma's waarvan kritieke gegevens op de schijf zijn opgeslagen of in situaties waarbij de globale snelheid iets kan worden verlaagd. Bij programma's met kritieke gegevens moet u mogelijk SCSI-stations gebruiken omdat hiermee gegevenstransacties beter worden

En dit is de oplossing:

In een dergelijk geval kunt u het systeem meestal herstellen door de opdracht chkdsk /r uit te voeren vanuit de herstelconsole en vervolgens verder te gaan. Op OEM-versies van Windows XP kunt u de herstelconsole mogelijk niet openen. Als deze oplossing niet is opgenomen in de OEM-build van Windows XP, kunt u de herstelconsole mogelijk niet openen en de opdracht chkdsk /r voor herstel niet uitvoeren.

groeten Barney

Je schrijft: "Op OEM-versies van Windows XP kunt u de herstelconsole mogelijk niet openen. Als deze oplossing niet is opgenomen in de OEM-build van Windows XP, kunt u de herstelconsole mogelijk niet openen en de opdracht chkdsk /r voor herstel niet uitvoeren."

Heb je een 'gewone' XP-cd dan kun je dus een repair doen.
Weet je hoe dat moet?

-Start de pc op met de Windows(XP)-cd. (Als dit niet lukt opstarten met floppy en kiezen voor opstarten met cd-ondersteuning.)
-Bij de Windows set-up kiezen voor 'repair'.
-Het administrator-wachtwoord negeren (enteren).
-typ: cd repair (enter)
-typ: chkdsk /r (of c:\ chkdsk /r)

Dat is 't.

Laatst bewerkt:
Oke dat is duidelijk.
Maar ik heb is geprobeerd om de video dvd met de mediaplayer en met Power dvd af te spelen en ja hoor dan doet ie het perfect en krijg ik het blauwe scherm niet.
Zodra ik het met de Sonicplayer deed, dan knalde ie meteen op het blauwe scherm.
Dus ik denk dat de Software SonicCineplayer de boosdoener is geweest na de updates van de videokaart en de geluidskaart.
IK heb hem dus verwijderd en speel nu voortaan de dvd's af met Power dvd.

Maar heel erg bedankt voor je reacties.
Nog wat anders, ik had je al eerder willen berichten over je antwoord, maar ik krijg geen bericht per email meer, zodra er een antwoord gegeven is, ondanks dat ik die optie in mijn persoonlijke instellingen wel heb aangevinkt.

Ik zal de helpmij beheerders daar is over inlichten

groeten Barney

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan