• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

steeds een comb. van 3 waarden kopiëren

Status
Niet open voor verdere reacties.

musmiles

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2005
Dag,
Ik heb nog een vraag, als het mag:o ,
ben bezig om een oude Excel programma om Middelpunt van een cirkel te bepalen aantepassen.
tot nu toe kon ik alleen van drie punten het middelpunt bepalen, maar ik wil het zodanig aanpassen dat het ook bij meerder punten werkt. In de bijlage heb ik een voorbeeld van hoe ik het wil aanpassen,tevens ook twee vragen gesteld.
dus graag help,

GRT,

Bijlagen

Ik ga jou wat aan het werk zetten:

- het kopiëren en Plakken Speciaal Transponeren hoeft niet. Maak gebruik van
Code:
Range("cel").Value = Range("anderecel").Value

Bv.

Code:
Range("A1").Value = Range("A6").Value
neemt de waarde van A6 over in cel A1.

Probeer dit toe te passen in je code.

- ik zie dat de macro is opgenomen met de Macro recorder. Je moet proberen duidelijker het patroon van de acties / stappen die te ondernemen zijn door de code, afbakenen.

- Voor het telkens nemen van 3 waarden denk ik dat je best kan verder doen zoals nu al is. Hele stukken code schrijven om alle mogelijke combinaties te vatten gaat veel moeilijker zijn.

Wigi

Dag wigi,
dat opgenomen macro werkt wel, maar als ik maar drie of vier punten heb, dan werkt het niet meer, want hij neemt nog steeds een gemiddelde van alle combinatie (van 5 punten).
en dat mag ie niet doen.

In bijbehorend bestand staat in de A-kolom een rij getallen.
Door op de knop te drukken verschijnt er in

-cel B1 het aantal combinaties.
-de C-kolom de combinaties zelf.

Dus:

A B C
1 10 123
2 124
3 125
4 134
5 135
145
234
235
245
345

Het programma telt dus het aantal getallen in de A-kolom en maakt aan de hand daarvan alle combinaties.

Ik zie trouwens dat je de laatste combinatie vergeten bent. Of heb ik het mis ?

Laatst bewerkt:
Dag Roncancio,

jouw prog maakt steeds combinatie van drie getallen (in mijn geval zijn het punten) hij kopieert niet de drie cellen achter het puntnummer naar boven.

waar ik nu eigenlijk mee zit is dat als ik maar drie punten heb inp van 5, dat het gemiddelde waarde niet meer klopt. enige idee hoe ik ervoor kan zorgen dat als ik maar drie punten heb ook alleen maar drie punten gebruikt worden.

bedankt

Laatst bewerkt:
Waar wordt er specifiek het gemiddelde berekend en ontstaat een fout door met 5 waarden te werken wanneer het er bvb. 3 zouden moeten zijn?

Wigi zei:
Waar wordt er specifiek het gemiddelde berekend en ontstaat een fout door met 5 waarden te werken wanneer het er bvb. 3 zouden moeten zijn?

dag Wigi :thumb: ,

het gemiddelde wordt berekend in cel G23/J23 (hier wordt een gemiddelde van waarden in cel bereik G13 t/m J22.

IN Cel A13 t/m A17 staan punten, in dit voorbeeld zijn er 5 waarnemingen maar het kunnen meer of minder waarnemingen zijn. als ik bv. punt 5 verwijder uit de lijst A13/A17 dan wordt dat niet gecorigeerd in cel G23/J23.

mvg,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan