Steeds een reset tijdens installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

hamet

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2002
Ik heb een pc met de volgende gegevens:
pentium II 366 mhz
128 mb geheugen
6 gb HD, 4 gb voor win98se (al geinstalleerd) en 2 gb gereserveerd voor w2kp.

Wanneer ik nu Windows 2000 wil installeren gaat het vlak voor het einde fout: ik zie het groenblauwe desktopkleurtje verschijnen en de pc reset plotseling, en wanneer hij weer geboot is kom ik weer bij de setup terecht etc etc.

Vervelend! :)

Ik heb ook al geprobeerd om w2k te installeren vanuit win98, maar ook dat levert problemen op.
Partitioneren naar fat32 of ntfs maakt niet uit.

Kan het zijn dat het geheugen of de processor de installatie niet kan trekken of is het iets anders?

Win2000 wordt dus wel goed/volledig geinstalleerd?

Dan moet je ff de pc opstarten in de Veilige Modus (Win2000) en doe je het volgende:

Klik met rechts op Deze Computer, kies Eigenschappen>Geavanceerd>Opstart- en herstelinstelling>klik op Instellen en vink daar de Computers automatisch opnieuw starten uit. Dan krijg je een foutmelding.

Geplaatst door hamet
Ik heb een pc met de volgende gegevens:
pentium II 366 mhz
128 mb geheugen
6 gb HD, 4 gb voor win98se (al geinstalleerd) en 2 gb gereserveerd voor w2kp.

Kan het zijn dat het geheugen of de processor de installatie niet kan trekken of is het iets anders?

Zou qua system Requirements wel moeten kunnen maar 265MB wordt aanbevolen.

Grtzzz.

Ik heb het zelfde een keer bij een vriend gezien. Na eindeloos te hebben gezocht hebben we uiteindelijk maar eens een hardware check gedaan met Sandra 2000. Daar kwam uit naar voren dat er wat mis was met een stukje geheugen. Dit werd toevallig net (voor het eerst) gebruikt bij de laatste stap van Windows installatie en veroorzaakte iedere keer een spontane reboot.

Dus, doe eens een hardware check en kijk of de hardware die in jouw systeem zit op ondersteund wordt (of ondersteuning biedt) aan Windows 2000.

ai

Ik heb veilige modus gedaan en het resultaat is dat hij ook hier naar de setup gaat. :(

Intussen kan ik jullie vertellen dat het rebooten na het "installeren van onderdelen" gebeurt.

Ik ga twee partities met het goede oude Windows 98 maken, en zoek later nog wel eens uit hoe het zit.

Bedankt allemaal.

Geplaatst door hamet
ik zie het groenblauwe desktopkleurtje verschijnen

De achtergrond van w2k is blauw. Het lijkt alsof windows 98 opgestart wordt. Is het echt windows 2000?

Geplaatst door caveman

De achtergrond van w2k is blauw. Het lijkt alsof windows 98 opgestart wordt. Is het echt windows 2000?

Nu je het zegt! Het is het W98 achtergrondkleurtje!
Zou ik iets fout hebben gedaan met het instellen van de partities?

Ik heb bij de installatie van w98 de grote partitie actief gezet en dat zo gelaten. Daarna de W2k-cd erin gestoken en w2k geinstalleerd op de D:\
Dat is toch ok?

Het is voor elkaar...min of meer!

Ik moet alleen de juiste parttitie activeren om daarmee te booten.

Wanneer ik de W98-partitie actief maak, boot ik w98 en is de w98-partitie de C-partitie en de w2k-partitie de D

Wanneer ik de W2k-partitie actief maak, boot ik w2k en is de w2k-partitie de C-partitie en de w98-partitie de D

Wel grappig eigenlijk :D

Beetje onorthodox, maar het werkt wel. Tenslotte ben ik niet van plan om vaak te wisselen.

Heb je deze bestanden op de windows 98 partitie: boot.ini, bootsect.dos, bootfont, ntldr, ntdetect.com, ntbootdd.sys, arcsetup.com , arcl.com ?

In de boot.ini staan de besturingssystemen, zodat je met 98 als actieve partitie, toch w2k op d: kan laten starten.

Voorbeeld:

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows 98"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

Geplaatst door caveman
Heb je deze bestanden op de windows 98 partitie: boot.ini, bootsect.dos, bootfont, ntldr, ntdetect.com, ntbootdd.sys, arcsetup.com , arcl.com ?

In de boot.ini staan de besturingssystemen, zodat je met 98 als actieve partitie, toch w2k op d: kan laten starten.

Voorbeeld:

[boot loader]
timeout=10
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows 98"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Microsoft Windows 2000 Professional" /fastdetect

Nee ik heb die bestadnen alleen in de w2k-partitie staan.
En als ik die regels in boot.ini verander, krijg ik de volgende melding:
"Kan Windows 2000 niet starten omdat het volgende bestand beschadigd is of niet gevonden kan worden:
{windows 2000 root}\system32\ntoskrnl.exe.
Installeer een exemplaar van het bovengenoemde bestand opnieuw."

Waarbij } staat voor >

Nou ja geeft niet zo hoor :)

Laatst bewerkt:
Met windows 98 op c: heb je de opstartbestanden van windows 2000 van d: op c: nodig om gebruik te kunnen maken van de dualboot. De windows 98 partitie blijft dan altijd de actieve partitie.

Je kan de opstartbestanden van 2000 ook op floppy kopieren en daarmee opstarten. Dit is handig om te testen zonder iets op je schijven te veranderen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan