Hallo allemaal.
Ook ik heb een Acer Aspire 7520G, en had ook vage klachten wat betreft de performens en het veel te warm worden van de CPU, zeker onder zwaardere belasting kon teperatuur wel eens oplopen tussen de 75 a 85º.Ik heb na wat rond neuzen op internet het volgende uitgevoerd.
Aan de onderzijde van de labtop zit een klepje met 5 schroefjes, welke toegang verschaft tot een deel van het moederbord - geheugen en de fan. Haal die even er af.
Daarna zie meteen de fan zitten, deze zit met 3 kleine schroefjes vast, haal die los en pak de fan er uit. Je ziet nu een rechthoekig mondstukje voor de luchtinlaat naar de proccessor. Bij mij zat dat mondstukje geheel verstopt met een stoflaag. Dat heb ik geheel voorzichting met een stofzuiger eruit gehaald en ookde fan zelf voorzichtig uitgeblazen. Monteer daarna alles weer zorgvuldig terug.
Het resultaat was daarna uitstekend te noemen, Bij opstarten Temp 35 a 40º en bij zwaardere belasting niet hoger meer als 55 to 60º.
Mijn labtop staat altijd op tafel, met een schone ondergrond, en staat tussen 6 en 8 uur te draaien en is nu 2 jaar oud, en toch al zoveel stof. Dat betekend voor mij , ieder jaar effe het spul los halen en schoon maken.
Met vriendelijke groet,
Comarco.