steeds maar wisselend verbindingssnelheid draadloos netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

melzakke

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 nov 2005
Ik heb het volgende probleem; wie kan mij hierover adviseren:

Ik heb een draadloos netwerk geinstalleerd. Ik gebruik een modem (speedtouch 546i) en een accesspoint ( Linksys WAP546v2). Wat voor wireless kaartje er in mijn laptop zit weet ik niet (hoe kan je dat nakijken??).:confused: Als ik de laptop opstart wordt er automatisch een draadloze verbinding gemaakt met het netwerk. Rechtsonder in het beeldscherm verschijnt een icoontje van een knipperend beeldschermpje met drie groene streepjes. Als ik hier met de muis op ga staan komt er een kadertje met informatie (naam netwerk, snelheid, signaalsterkte en status) Vlak na het opstarten is de snelheid steeds 54 Mbps, maar na ongeveer 5 minuten verandert deze snelhied steeds met als historisch dieptepunt 1,0 Mbps. Als ik de verbinding verbreek en weer opstart is er eerst weer even een 54 Mbps verbainding, maar daarna weer de wisselingen. Meestal staat de snelheid op 24 of 12 Mbps.
Gevolg hiervan is dat het op moment niet eens mogelijk is om het internet op te gaan terwijl ik een abonnenment heb van 3Mb!||
Kaqn iemand mij advisren hoe ik de snelheid contstant krijG?:thumb:

Alavst bedankt,

Mark

Je kunt eens proberen om de snelheid "vast" te zetten op b.v. 11Mbs i.p.v. Auto. Trouwens, staan er veel obstakels tussen de laptop en het accespoint? (metaal, beton, electrische app.) Ook dat kan de snelheid nadelig beinvloeden.

Het is en blijft een draadloze verbinding en net als radio, TV en bijvoorbeeld mobiele telefoonsignalen zijn ook deze verbindingen onderhevig aan atmosferische storingen.
Of het regent of niet, zonschijnt of niet etc etc etc. Allemaal van invloed.

erbicom zei:
Je kunt eens proberen om de snelheid "vast" te zetten op b.v. 11Mbs i.p.v. Auto. Trouwens, staan er veel obstakels tussen de laptop en het accespoint? (metaal, beton, electrische app.) Ook dat kan de snelheid nadelig beinvloeden.

Hoe doe je dat?

Ik kan in m'n accespoint (configuratiescherm) aanklikken of de snelheid 1,2,11,54 of auto moet zijn. Hij staat bij mij vast op 11 Mbs en dat werkt prima.

Hoever ben je verwijdert van je router?
En zitten daar muren/vloeren ed. tussen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan