Steeds meer problemen op laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi !

Als je een code gevraagd wordt is je router niet gereset; immers: daarna zijn alle instellingen terug naar "default ", en staat er geen beveiliging ingesteld !

Ik zou even hulp vragen aan 'n handige Harry in de buurt of de familie, dat is het met 'n kwartiertje allemaal geregeld.

Greetz,

Harry.

Ik zit nu ondertussen op het Engelse forum die me is aangeraden, maar ik heb nog niet echt nuttige antwoorden gehad. Maar ik heb nu wel een aantal dingen ontdekt: (sorry als ik misschien dingen dubbel neerzet wat ik al eerder had verteld):

Als ik naar cmd ga en ik typ ping<192.168.1.1>, krijg ik de melding: het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden.
Maar als ik intyp: ping<http://192.168.1.1>, krijg ik de melding: de syntaxis van de bestandsnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist.

rechts onderin de taakbalk zie ik een icoontje van configfree en als ik er met mijn muis overheen ga, dan zie ik staan: LAN verbinding: netwerkkabel niet aangesloten.
Maar dit snap ik dus niet, want we zijn draadloos. Dus waarom moet er dan een netwerkkabel aangesloten zijn?

Er staat ook: draadloze verbinding: draadloze verbinding niet beschikbaar.

Maar als ik op configfree met de linkermuisknop klik, dan krijg ik een soort menuutje te zien met o.a. draadloze netwerkverbinding. En als ik daarop ga staan met mijn muis, komt er een menuutje met uitschakelen, eigenschappen of repareren (IP adres opnieuw instellen). Maar wat gebeurt er als ik laatstgenoemde zou doen? Moet ik dan op de bladzijde 192.168.1.1 gaan om die IP adressen te veranderen? Want daar kom ik natuurlijk niet op.

Ook zag ik dat je op radar kon drukken en dat had ik even gedaan. Ik zag dat er 5 netwerken bij mij in de buurt zijn, o.a. die van onze buren, maar zou ik die zomaar weg kunnen halen bij netwerkverbindingen?

Ik heb ondertussen ontdekt hoe je moet pingen. Je moet namelijk zonder haakjes werken en na ping moet je het adres intypen: in dit geval 192.168.1.1. Dat had ik gedaan en ik kreeg de melding:

Met 32 bytes aan gegevens:
PING: Verzenden mislukt. Foutcode 1231

Ping statistieken voor 192.168.1.1
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
<100% verlies>

Wat betekent die foutcode?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug