steeds meer ruimteverlies.

Status
Niet open voor verdere reacties.

dutchsoulboy

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 okt 2000
Ik heb win XP, en ik heb 2 partities. C en D .
Op C staat uiteraard mijn beturingssysteem. win XP, daar had ik 7,5 GB voor uit getrokken, maar nu is het al voor iets meer dan de helft in gebruik, een kleine 4 GB. Dat vind ik best vervelend, en snap het niet zo, temeer ik zeg maar alles wat ik installeer op de D schijf zet, alles wat ik opsla , zoals video en muziek etc zet ik ook op D. Maar op de een of andere manier komt er toch steeds meer op C te staan.
Ik voer regelmatig een schijfcontrole uit, en ik defragmenteer ook regelmatig, en hou mijn register ook schoon. Ok verwijder ik regelmatig de automatische backups voor het systeemherstel, terwijl ik er uiteraard een behoud, maar toch komt C steeds voller te staan.
Is daar nou niet iets tegen te doen ?

Zet je systeemherstel uit in XP,dit vreet ruimte.

Rechtklikken MY computer->system restore->en zet een vinkje voor turn off systemrestore.

Ja nou , maar dat vind ik een vreemde zaak !
Ik heb 1 herstelpunt, en dan kan het toch niet zo zijn dat er steeds meer komen ? Ik verwijder ook elke keer al die herstelpunten, bhalve die ene natuurlijk, dan moet het toch voldoende zijn.
Bovendien als ik dat uitschakel , en er gebeurd iets ergs , dan kan ik niets meer herstellen. Of zie ik dat verjkeerd ?

Klopt,maar het is beter een ghost te maken van XP,aangezien je toch alles op D installeert.Die ghost brand je ff op cd,en als er dan wat gebeurd,pleur je die cd erin en binnen 10 min draait de boel weer.Systeemherstel is ***** en neemt veel te veel ruimte in beslag.Aan jouw de keus?

Er staat een optie om dit station te comprimeren om schijfruimte te besparen. Is dat dan een goeie optie om te gebruiken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan