steeds opnieuw instelingen doen

• Onderwerp starter Onderwerp starter agie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

agie

Gebruiker
Lid geworden
21 mrt 2008
Ik heb het volgende probleem.
Een lange tijd wilde mijn pc niet normaal opstarten alleen met was het opstarten mogelijk door het bootmenu F4 daarna F8-laatste configuratie te gebruiken.Dit was lastig omdat ik steeds weer opnieuw de instellingen moest doen .B.v bij google mijn taalvoorkeur steeds opnieuw moet aangeven! Testen met viusscanner en pc-dokterprogamma gaven aan dat alles ok is.
Dit is uitzichzelf [?] gedeeltelijk opgelost d.w.z het handmatig opstarten is opgelost maar iedere keer is het nog steeds zo dat ik mijn instellingen bij sommige dingen nog steeds opnieuw moet doen.
Ik wil er ook bij vermelden dat ik nog niet zo erg thuis ben in pc gebruik.Misschien kan iemand me helpen hoe dit op te lossen.

hoe is het dan voorgevallen dat je vroeger telkens bij het opstarten moest kiezen voor laatste configuratie?

Heb je al eens proberen te herstellen met de windows vista dvd/cd?

sfc/scannow uitgevoerd in de opdrachtprompt/cmd?

Hoe het probleem is onstaan is mij niet duidelijk.
Ik heb een sfc/scan gedaan en die zegt dat er bestanden zijn beschadigd.
Bij probleemrapport geeft deze aan dat er met de Intel driver iets niet goed is.
Maar zo als ik al zei,ben ik een beginneling in pc gebruik+alles in Engels is een
hele klus voor mij.Ik ben zover gekomen dat ik om voor het juiste IntelGrapic te kunnen installeren het nummer van de driver moets weten.
Het vreemde is bij systeem>intel.media>info>zegt:driver version not avialable.
Dus ik weet niet welke te installeren!
Ik weet ook niet of dit de oorzaak is van het probleem.

kan je dan eens de intel vermelden die bij jou aanwezig is? (type enzo)
je kan dit ook vinden met everest home edition(freeware)

---
heb je meerdere uitroeptekens in apparaatbeheer?
of waar heb je gezien dat je intel driver niet goed is?

Laatst bewerkt:
Bij apparaatbeheer staan bij beeldschermadapter-univers serial bus control. een aantal intel+nummer fammilie usb enz.
Het type is zover ik kan zien:Intel GMA driver
Bij probleemrapporten zag ik de melding staan .
Verdere gegevens van mijn pc zijn: Windows vista premium- model a6210-Intel pentium dual-32bits-besturingssysteem.

Laatst bewerkt:
Bedankt!
Bij controle van de geschiedenis van update's zag ik dat een update van Video Intel-829456 expres chipset family was mislukt
maar er stond ook erbij vermeld dat deze update optioneel was,dus zoals ik het begrijp is dit niet noodzakelijk?

Laatst bewerkt:
Heb je al geprobeerd om de update nog eens te installeren?
was er een foutcode?
Optioneel... Ja, een extra maar toch niet helemaal onbelangrijk volgens mij.

Je systeem zal wel zonder kunnen normaal maar ik zou hem toch installeren.

Ben je al op de site van Hp geweest?

Hierop staat erg veel uitleg over de nieuwe drivers die je kan downloaden, hoe je alle drivers terug op de standaard kan zetten, enz...

Ik denk wel dat je daarop je antwoord kan vinden voor je probleem, toch als het echt met een beschadigde of foute driver zou zijn:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan