steeds uitvallen computer, deze melding

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
hoi,

ik word helemaal gek van onze pc.
Sinds afgelopen weekend valt hij of steeds uit, of hij startte telkens opnieuw op.
Uitvallen deed ie telkens bij het spelen van Fable, wat m'n zoon er sinds vrijdag op heeft gezet( misschien een oorzaak?)
En uit zichtzelf steeds opnieuw opstarten doet ie constant, soms na 3 seconden al, soms na een aantal minuten.
Nu heb ik al de funcie ' pc opnieuw opstarten' uitgeschakeld om hier de foutmelding te kunnen neerzetten.
Dit is hem:

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Wie weet raad, want hier word ik echt niet goed van.
Alvast bedankt.
Groetjes Jolanda

Hoi JolandaC.

Minimale Systeemspecificaties "Fable"

Microsoft Windows XP, pc met 1.4 GHz processor (of hoger), 256 MB RAM, 3 GB harde schijfruimte, 32x cd-rom drive of sneller, 64 MB shader capable videokaart

Is je videokaart nog oke (meest recente driver geinstalleerd?)

Als tijdens het spelen van het spel de temperaturen te hoog oplopen kan dit ook een oorzaak zijn. Maximale setpoint instelling wordt dan overschreden met gevolg dat pc zelf uitschakeld. Controleer de temperaturen in je pc (bios), of met speedfan 4.25. Zijn deze te hoog dan is het zaak om je pc eens goed schoon te maken zoals je ventilator, koelblok enz..

Bedankt voor je reactie.
Ik heb inmiddels het spel Fable verwijderd, maar helaas valt hij nog steeds telkens uit.
Onder die foutmedling staat ook nog:
***stop:oxoooooooa
(0xFFFFFFF,0x000000000,0x804D89DC

zoiets dus.
Ik hoop dat er iemand mij verder kan helpen.
De temperatuur is goed, heb ik met dat speciale programmaatje gecheckt.
Ik heb bij apparaatbeheer geen uitroeptekens, had ik wel, bij mij modem van Creatix, dat is deV.0x DSP data Fax modem, daar stond een uitroepteken bij, maar nu heb ik daar de goeie drivers voor gedownload en nu is dat uitroepteken weg.
Maar ook dat was het niet, want hij valt nog steeds op dat blauwe scherm.
Spyware heb ik op verschillende manieren gescand en ook virussen kunnen het niet zijn, heb met Norton en met Housecall ofzo online gescand.
Nu weet ik dus echt niet meer wat ik nog kan doen.,
Wie kan mij verder helpen?
Jolanda

Hoi JolandaC

Wil je hier eens naar kijken:

Start > Uitvoeren > DXDIAG > Enter (vink ook aan "Controleren op digitale handtekening van WHQL")

Welke directX-versie (Tabblad Systeem) en Videokaart (Tablad beeldscherm) heb je? Klik verder de tabbladen aan en kijk onder opmerking of daar problemen zijn.

Lei.

Beste Jolanda,

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q314063

Deze website legt uit wat de foutcode 0x0000000A betekent.
Samenvatted is het een driver die niet lekker werkt of een hardware probleem.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL is in de meeste gevallen ook een driver die problemen heeft.

Weet je toevallig of je onlangs nog een van je drivers hebt ge-update? Zo ja ga naar veilige modus, verwijder de driver en instaleer hem opnieuw in normale modus. als dit niet werkt kan je het beste back up van je belangrijkebestanden maken en daarna windows opnieuw eropt gaan zetten.

Lukt dat ook niet?
Lees het artikel van de link die je hier boven ziet en ga eens je hardware controleren. Op die manier moet dit probleem op te lossente zijn.

Bedankt voor jullie hulp.
Ik heb na alles geprobeerd te hebben en niets lukte, alles er maar opnieuw op gezet, na het formateren werkt alles prima.
Bedankt.
Jolanda

Jammer dat het niet gelukt is :confused: Formateren en alles weer opnieuw installeren is een hoop werk.

Groetjes Lei.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan