Steeds vaker voorkomende crashes/freezes/non boots

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco282

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Hallo,

Sinds een tijdje ervaar ik een nogal onstabiel systeem, computer valt soms spontaan uit maar de voeding blijft nogsteeds draaien, dus alle fans aangesloten op mijn psu via molex draaien nog zo ook de hardeschijven etc. maar het moederbord zelf schakelt zich uit inclussief de fans die erop draaien.

Soms gebeurd hetzelfde als ik hem wil opstarten, fans van psu gaan aan maar moederbord zelf niet.
Wat ik altijd deed om dit op te lossen was stekker eruit, power knop drukken voor leeg maken van alle capacitators etc. stekker van moederbord eruit en er weer in.

Na dit gedaan te hebben, vraagt bios om tijd opnieuw in te stellen (niet altijd) .
Vermoed niet dat batterij leeg is. dat verklaart niet het zomaar uitvallen.
Soms krijg ik ook BSOD met Kernel Inpage data error.
0x00000007A (0xfffff8A000144130, 0xFFFFFFFC0000185, 0x00000000A0DBD860

Op win32k.sys

tevens ook dit

Physical memory dump failed with status 0xc0000185

Sinds vandaag heb ik er ook Videokaart driver crashes bij.

Enigste wat wel is voor lock ups kan zorgen is mn ocz vertex 3 ssd die bekent staat erom, maar die kan niet ALLES veroorzaken wat hier gebeurd.

Ook heb ik tijdje gehad dat die ongeveer 2 minuten bleef hangen op detecten van hardeschijven. voor die verder wou opstarten.

Mijn systeem:

Asrock Extreme 3
Intel core i7 950 (had oc draaien 3.8 ghz maar al gerestored lostte niks op)
6x2gb corsair Vengeance
GTX480
Voeding: Corsair TX750
Hardeschijven op dit moment
SSD: Ocz Vertex 3
HDD: 1tb samsung F1

Dvdrom heb ik niet eens aangesloten.

Ik vermoed zelf het moederbord alleen zijn er nog andere mogelijkheden?
Zit nog garantie op wat dat betreft maar stel hun zeggen we vinden niks (aangezien het geen probleem is die zich constant voortdeed)

PS: Dit probleem is dus al langer dan een maand, het begon met 1x per week, daarna 2x per week en toen dagelijks en nu dus voor t eerst 2x per dag.

Graag hulp hierbij!

Hoi,
Na dit gedaan te hebben, vraagt bios om tijd opnieuw in te stellen (niet altijd) .
Vermoed niet dat batterij leeg is. dat verklaart niet het zomaar uitvallen.
een lekkende e/o bijna lege CMOS-batterij kan wel degelijk problemen opleveren, temeer dat je aangeeft dat het Bios vraagt om de tijd opnieuw in te stellen. Dat geeft toch aan dat er wat met de batterij aan de hand is.
Ook heb ik tijdje gehad dat die ongeveer 2 minuten bleef hangen op detecten van hardeschijven. voor die verder wou opstarten.
Als de batterij van je afstandsbediening bijna leeg is begint je TV ook rare dingen te doen.

Meldingen met 0xc0000007A i.c.m. 0xc0000185 gaan normaal gesproken over problemen met de schijf.
Doe een volledige schijfcontrole in Windows, incl. scan van sectoren en incl. reparatie van bestandssysteemfouten.
Zie ook hier
Mocht je bij je Vertex nog een diagnose-programma geleverd hebben gekregen en heeft verder geen invloed op de bestanden op de schijf, draai die dan ook.

Overklokken kan verder schade aangericht hebben aan het moederbord, geheugen of videokaart(-geheugen), maar dat is speculatief voor jouw probleem.
Verder moet je zeker ook een anti-virus/anti-malware check doen, voor de zekerheid.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan