marco282
Gebruiker
- Lid geworden
- 2 aug 2006
Hallo,
Sinds een tijdje ervaar ik een nogal onstabiel systeem, computer valt soms spontaan uit maar de voeding blijft nogsteeds draaien, dus alle fans aangesloten op mijn psu via molex draaien nog zo ook de hardeschijven etc. maar het moederbord zelf schakelt zich uit inclussief de fans die erop draaien.
Soms gebeurd hetzelfde als ik hem wil opstarten, fans van psu gaan aan maar moederbord zelf niet.
Wat ik altijd deed om dit op te lossen was stekker eruit, power knop drukken voor leeg maken van alle capacitators etc. stekker van moederbord eruit en er weer in.
Na dit gedaan te hebben, vraagt bios om tijd opnieuw in te stellen (niet altijd) .
Vermoed niet dat batterij leeg is. dat verklaart niet het zomaar uitvallen.
Soms krijg ik ook BSOD met Kernel Inpage data error.
0x00000007A (0xfffff8A000144130, 0xFFFFFFFC0000185, 0x00000000A0DBD860
Op win32k.sys
tevens ook dit
Physical memory dump failed with status 0xc0000185
Sinds vandaag heb ik er ook Videokaart driver crashes bij.
Enigste wat wel is voor lock ups kan zorgen is mn ocz vertex 3 ssd die bekent staat erom, maar die kan niet ALLES veroorzaken wat hier gebeurd.
Ook heb ik tijdje gehad dat die ongeveer 2 minuten bleef hangen op detecten van hardeschijven. voor die verder wou opstarten.
Mijn systeem:
Asrock Extreme 3
Intel core i7 950 (had oc draaien 3.8 ghz maar al gerestored lostte niks op)
6x2gb corsair Vengeance
GTX480
Voeding: Corsair TX750
Hardeschijven op dit moment
SSD: Ocz Vertex 3
HDD: 1tb samsung F1
Dvdrom heb ik niet eens aangesloten.
Ik vermoed zelf het moederbord alleen zijn er nog andere mogelijkheden?
Zit nog garantie op wat dat betreft maar stel hun zeggen we vinden niks (aangezien het geen probleem is die zich constant voortdeed)
PS: Dit probleem is dus al langer dan een maand, het begon met 1x per week, daarna 2x per week en toen dagelijks en nu dus voor t eerst 2x per dag.
Graag hulp hierbij!
Sinds een tijdje ervaar ik een nogal onstabiel systeem, computer valt soms spontaan uit maar de voeding blijft nogsteeds draaien, dus alle fans aangesloten op mijn psu via molex draaien nog zo ook de hardeschijven etc. maar het moederbord zelf schakelt zich uit inclussief de fans die erop draaien.
Soms gebeurd hetzelfde als ik hem wil opstarten, fans van psu gaan aan maar moederbord zelf niet.
Wat ik altijd deed om dit op te lossen was stekker eruit, power knop drukken voor leeg maken van alle capacitators etc. stekker van moederbord eruit en er weer in.
Na dit gedaan te hebben, vraagt bios om tijd opnieuw in te stellen (niet altijd) .
Vermoed niet dat batterij leeg is. dat verklaart niet het zomaar uitvallen.
Soms krijg ik ook BSOD met Kernel Inpage data error.
0x00000007A (0xfffff8A000144130, 0xFFFFFFFC0000185, 0x00000000A0DBD860
Op win32k.sys
tevens ook dit
Physical memory dump failed with status 0xc0000185
Sinds vandaag heb ik er ook Videokaart driver crashes bij.
Enigste wat wel is voor lock ups kan zorgen is mn ocz vertex 3 ssd die bekent staat erom, maar die kan niet ALLES veroorzaken wat hier gebeurd.
Ook heb ik tijdje gehad dat die ongeveer 2 minuten bleef hangen op detecten van hardeschijven. voor die verder wou opstarten.
Mijn systeem:
Asrock Extreme 3
Intel core i7 950 (had oc draaien 3.8 ghz maar al gerestored lostte niks op)
6x2gb corsair Vengeance
GTX480
Voeding: Corsair TX750
Hardeschijven op dit moment
SSD: Ocz Vertex 3
HDD: 1tb samsung F1
Dvdrom heb ik niet eens aangesloten.
Ik vermoed zelf het moederbord alleen zijn er nog andere mogelijkheden?
Zit nog garantie op wat dat betreft maar stel hun zeggen we vinden niks (aangezien het geen probleem is die zich constant voortdeed)
PS: Dit probleem is dus al langer dan een maand, het begon met 1x per week, daarna 2x per week en toen dagelijks en nu dus voor t eerst 2x per dag.
Graag hulp hierbij!