Steeds vastlopen microsoft oulook 2007

Status
Niet open voor verdere reacties.

thomazje

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
Hoi,

Outlook 2007 loopt steeds vast.
Hij start wel op maar geeft dan steeds deze melding:

Er is een fout opgetreden in Microsoft Office Outlook en het programma moet worden afgesloten. Onze excuses voor het ongemak.

U was bezig met een bewerking. deze gegevens zijn mogelijk verloren gegaan.

Hoe kan dit?? Komt dit door een virus of wat?

mvg thomazje

Hoi Thomazje,

ik heb exact hetzelfde probleem bij outlook 2003. Ik wilde ook hierover een vraag stellen.
Bij mij is het vastlopen begonnen nadat ik een outlook connector voor mijn hotmail had gedownload. Inmiddels heb ik de connector weer verwijderd, maar het vastlopen blijft.
Zou het kunnen dat onze problemen dezelfde oorzaak hebben?

Het steeds opnieuw opstarten van outlook komt omdat het vinkje "microsoft outlook herstarten" automatisch aan staat. Als dit vinkje weg haalt start outlook niet meer opnieuw op.

Ik ben verre van een expert. Ik hoop dan ook dat anderen ons hier verder mee kunnen helpen. Voor helpers; wat voor extra informatie kan ik geven? Is bijvoorbeeld het rapport van de foutmelding handig?

Ik hoor het graag en alvast bedankt.

Groet,
Alexander

Kijk even hier voor enige tips die gaan over Outlook2007, maar die ook gedeeltelijk voor Outlook2003 gelden.

Succes,

Tijs.

Hoi Pasja en Thijs,

Bedankt voor jullie snelle reacties.

Pasja; Het repareren via de CD heb ik nog niet geprobeerd. Vanavond heb ik deze bij de hand; dan zal ik deze optie proberen.

Thijs; Ik heb het andere item gelezen. Via start --> uitvoeren heb ik outlook in veilige modus opgestart gekregen (via Ctrl werkte het niet), maar dan blijf ik de foutmelding houden.
Om de invoegtoepassingen te verwijderen moet ik outlook toch eerst opstarten? Of kan dat ook op een andere manier? Voor de volledigheid; Ik gebruik XP.

Graag hoor ik welke opties ik kan proberen.

Groet,
Alexander

[...]Thijs; Ik heb het andere item gelezen. Via start --> uitvoeren heb ik outlook in veilige modus opgestart gekregen (via Ctrl werkte het niet), maar dan blijf ik de foutmelding houden. [...]

Je kunt Outlook in Veilige modus opstarten via Start -> Uitvoeren ->
"C:\Program Files\Microsoft Office\Office11\Outlook.exe" /safe

Ik heb uit je verhaal niet gehaald of je dat ook op die manier gedaan had.

De informatie van Microsoft heeft het er vooral over hoe je invoegtoepassingen vanuit Outlook zelf kunt verwijderen, maar daar heb jij niet zoveel aan als Outlook zelf niet opstart, vandaar nog een keer de aanroep in Veilige modus gemeld hierboven.

Overigens staan hieronder welke addins/invoegtoepassingen die wij hier in Office2003 hebben. Misschien heb je er wat aan/kun je even kijken welke addins een aanmaakdatum hebben die recent is (bijv. de datum dat je die Hotmail outlook-connector had geïnstalleerd).

attachment.php

Tijs.

Bijlagen

• office2003_addins.jpg
    office2003_addins.jpg
    59 KB · Weergaven: 369
@Lexus en thomazje: Kijk even hier voor 2 bestanden die je (met Outlook afgesloten) zou moeten verwijderen en daarna kijken of je in Veilige modus weer in Outlook kunt komen. Gaat over de bestanden outcmd.dat en extend.dat

Hopelijk levert het wat op.

Tijs.

Hoi Thijs,

bedankt voor de supersnelle reactie.
Ik heb de addins bekeken, maar heb niets bijzonders gevonden. Geen toevoegingen sinds 2007. Een print screen heb ik bijgevoegd.
Wel merkwaardig, want twee maanden geleden heb ik een LinkedIn toolbaar toegevoegd. Deze zou hier toch ook bij moeten staan?

Wat zie jij als mogelijkheden om dit op te lossen?
Ik hoor het graag.

Groet,
Alexander

ps. ik had de veilige modus geopend via start--> uitvoeren outlook.exe /safe

Bijlagen

• addin.JPG
    addin.JPG
    37 KB · Weergaven: 61
Hoi Thijs,

beide files verwijderd, maar helaas geen succes...
Moet ik beide weer terug plaatsen?

Groet,
Alexander

@lexus: Terugplaatsen hoeft niet, en doe dat ook pas als je probleem is opgelost.
Nog in die Addins map gekeken waar ik het in mijn eerste posting van vandaag over had?

Tijs.

Ik heb de addins bekeken, maar heb niets bijzonders gevonden. Geen toevoegingen sinds 2007. Een print screen heb ik bijgevoegd.

Hoi Thijs,

ik heb de map bekeken, maar kon ook hier niets bijzonders vinden...
Suggesties?

Groet,
Alexander

@Lexus: Een reparatie-installatie van Office2007 proberen.

Tijs.

Beste Pasja en Thijs,

gister avond eindelijk de originele installatie cd op kunnen halen. Sorry voor het lange wachten.

Zojuist heb ik een reparatie installatie geprobeerd. Helaas heeft dit het probleem niet opgelost. Wat zijn nog mijn opties? Ik neem aan dat een herinstallatie een logische mogelijkheid zal zijn. Kunnen jullie zeggen hoeveel (en wat) hiermee verloren zal gaan? (ik heb uiteraard vooraf een back-up van mijn pst. files gemaakt).
Bij herinstallatie direct nog een vraag; mijn proofing tools voor Nederlands heb ik later moeten installeren. Kan ik deze eenvoudig veiligstellen?

Ik hoop jullie na deze vertraging alsnog kunnen/willen helpen dit item af te sluiten.

Groet,
Alexander

Beste Pasja en Thijs,

goed nieuws; ik kan mijn outlook weer gewoon openen.
Zojuist heb ik via CCleaner de LinkedIn toolbar verwijderd die ik extra in Outlook geinstalleerd had. Nu werkt alles weer zoals het hoort. Of alleen de toolbar het probleem was, of dat ook de herinstallatie hierbij geholpen heeft, weet ik niet.
De originele hotmail folder kon alleen niet meer geopend worden. Daarom heb ik mijn hotmail accout nogmaals moeten toevoegen. Maar dat is niet echt een probleem te noemen.

Heel erg bedankt voor jullie hulp. Wat mij betreft is de vraag opgelost, maar omdat ik de vraag niet gestart ben kan ik deze ook niet sluiten.

Groet,
Alexander

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan