steeds weer reset

Status
Niet open voor verdere reacties.

wdekreij

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
26 dec 2001
hallo..

ik heb net nieuw:
ECS K7S5A moederplank met XP 1800+ proccesor
Hd van WD
512 mb ddr ram (266)

Nu is het zo, steeds als ik de pc uitzet door de aan/uit knop ff ingedrukt te houden (soms is dat noodzakelijk) dan heb ik geen beeld meer na het aanzetten.. Ik moet dan de bios resetten door midde van de jumper... dat is errug vervelend..

Hoe kan dit.. en vooral hoe kan ik dit oplossen...

Mvg. Wilco de Kreij

Nog foutmeldingen of de zgn "beep codes" bij het opstarten van de PC? Wat voor een videokaart heb je in je PC zitten?

Hoezo is het trouwens noodzakelijk (soms) om de PC op die manier uit te zetten?

Hallo

Zijn de b.i.o.s. settings corrupt en ...houdt de r.t.c. zijn data ........

Indien niet , dan zou dit kunnen wijzen op defekte backup batterij........

Peter

hoe kan ik dat allemaal zien??
en heb geen beepdingen want zit nog geen beepding in..

ik heb een ASUS V7700 Ti deluxe GF 2 TI 64 ddr...

in waarom is het soms noodzakelijk om uit te zetten.. vanuit dos bijv...

Beep codes heeft iedereen:D als er wat mis gaat, zijn gewoon de pieptonen die je krijgt als je PC opstart die een bepaalde fout aangeven. Normaal krijg je maar één piep volgens mij als je geheugen ofzo getest is, maar is er wat fout (zoals bij jou) dan krijg je wat meer te horen.

Kijk eens of je videokaart wel goed in zijn slot zit gedrukt (plus alle andere losse hardware die je hebt) en kijk wat er gebeurt.

videokaart zit goed in slot gedrukt..

maar ik heb geen pieps omdat ik geen piepding (lees ook: speakertje) in mn kast heb.. die was kappot...

het is alleen als ik dus de pc heb uitgezet dmv lang ingedrukt houden.. kort is namelijk niet meteen uit.. via windows afsluiten heb ik no probs...

Xal een keer een speaker proberen te lenen..

Mvg Wilco de Kreij

hij geeft nu ook al geen beeld meer als ik hem normaal via windows afsluit...

dan moet ik het bios resetten, load optimal settins, ff saven, dan weer naar de bios en dan pas fsb op 133 mhz zetten(als ik dat in 1 x doe dan geeft ie geen beeld)....

Wie weet er een oplossing??

heb al van alles geprobeerd...

batterij is gwoon goed...

maar ik weet het nie meer hoor!!

Hallo

Mits dit een nieuw motherboard betreft en alle mogelijkheden uitgeput zijn ........

Terug naar de winkel en probleem uitleggen.

Er is garantie , dus gebruik van maken .........

Peter

ahum.....

k heb een hele grote blunder begaan door het bij exile te kopen

deze winkel is inmiddels in rook opgegaan...

dus dat is geen optie....

Iemand anders nog?

Mvg. Wilco de Kreij

Heb je al eens in het log file van XP gekeken bij systeem en toepassingen. Misschien dat daar aangegeven wordt wat een fout veroorzaakt. Je zou ook eens een andere videokaart kunnen proberen.

Bureaublad, Deze Computer rechtsklikken kies Beheren. Ga dan naar Logboeken en kijk onder Systeem en Toepassingen. Je ziet dan waarschijnlijk uitroeptekentjes en/of rode rondjes met een kruisje. Kijk in die items of je wijs kunt worden uit de foutmeldingen.

maar t heeft helemaal nix met windows te maken...

t is met aanzetten meteen...

ook al zit er geen hd in....

Ah op die manier. Je zou alle kaarten moeten verwijderen de fdd en alle ide kabelaansluitingen moeten loshalen ook de voedingskabel loshalen. Daarna de cmos resetten door de jumper los te halen kort te sluiten en weer terugplaatsen. Daarna alleen je videokaart terugzetten en opstarten. Blijft de pc aan, dan de pc uitzetten en één voor één de kabels weer aansluiten en tussendoor telkens afsluiten. Blijft het probleem dan zit het in je mobo. Doet het probleem zich voor nadat je een component hebt aangeloten dan weet je dat het daar in zit.

ga k zeker doen...

vandaag nie meer...

k had ut vandaag moeten doen, had namelijk een nieuwe kast dus alles moest toch geplaatst worden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan