kleine bump:
Ik zou als ik jou was voor deze kaart gaan
http://nl.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=872&product=20886
Wel duur, namelijk rond de 130 tot 150 euro, maar dan heb je ook wat...
Beter van creative is er op dit moment niet, tenminste niet naar mijn oordeel.
Er gaan geruchten rond dat 7.1 onmogelijk is op die kaart, maar dat is maar half waar.
Je kan namelijk via optisch alleen 5.1 geluid krijgen, maar gewoon op de ouderwetse manier (als je goede kabels haalt hoor je het verschil niet) dan kan je dus wel 7.1
En uit mijn hoofd hebben de speakersetjes voor pc meestal ook een optie om ze dus analoog aan te sluiten.
Maar ja, het is aan jou. Ik heb de kaart in werking gezien en gehoord bij mijn plaatselijke computer winkel, en zelf heb ik de voorloper hiervan, de creative soundblaster x-fi titanium fatal1ty gamer championship edition.
Ben erg tevreden met die kaart, en die is nog steeds erg goed. De proffessional editie van die laatste kaart (zonder frontpanel dus) gaat tegenwoordig over de toonbank tussen de 100 en 120 euro. Maar ja, zoals gezegd, heeft creative naar mijn mening geen betere kaart als die ik je in de link stuurde.
Groet van Martijn
Edit, laat maar, want zag dat je geen pci-express 1.0 sloten beschikbaar had. Keek net pas naar dat plaatje. En de kaart die ik zei is dus pci-e 1.0. Dus..