Sterke multimedia PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Los-Cuentos

Gebruiker
Lid geworden
11 jun 2009
Wat is uw budget?
max €450 (liefst 400)

Welk doel heeft u met uw pc?
-Radio Server: Met Winamp
-Downloaden (24/24): Het moet dus een zuinige PC zijn en stille PC
-Films bekijken: Heb een 24" Full HD scherm dus moet ook Full HD Films aankunnenµ
-Muziek afspelen
-Photoshop, Dreamweaver
-Dagelijks gebruik: MSNn, Internet, etc.
-Games zullen er niet op worden gespeeld (heb daar laptop voor)

Heeft u verder specifieke eisen?
Als het kan een compacte computer maar is geen noodzaak.
Graag materiaal waar ik later van tijd kan mee opbouwen dus geen high end pc.
Ik zie dat AMD goedkoper is dus dan zou ik voor AM2+ of AM3 moederbordje gaan.
Ik ben niet op de hoogte van AMD daarom vraag ik hier raad
Ik dacht ook aan een µATX moederbordje zodat het compact is.

Graag waat raad en aanbevelingen

Alvast bedankt

Heb je al een OS?

Wil je een kant en klare uit de winkel? zoniet, maak jij hem zelf?

Laatst bewerkt:
Een AM2+ bordje zou ik sowieso niet nemen. Een compacte pc heeft meestal niet zo'n goede airflow als een miditower. En aangezien er wel een grafische kaart in moet heb je een brede kast nodig. AMD is een uitstekend merk en je moet wel onthouden dat een AMD van 2,5 Ghz trager is dan een 2,5 Ghz van Intel maar AMD heeft processoren die veel hoger geklokt zijn dus het is maar hoe je het bekijkt. Een grote harde schijf is best belangrijk vandaar dat ik zou gaan voor 1 TB. Dit ASUS moederbord biedt veel mogelijkheden voor uitbreiden (2 sloten voor het geheugen zijn vrij) maar is ook van erg goede kwaliteit. De grafische kaart is niet superkrachtig. Maar aangezien je er niet mee gamed is dit wel OK en zal je meer aan een processor hebben. Je kunt ook TIJDELIJK met de onboard doen en een duurdere processor nemen. Dan kun je daar ook nog mee doen als je een High-end wil.

PC1: Met grafische kaart en minder krachtige processor
PC2: Tijdelijk met onboard en krachtige processor.

Over het upgraden van bijv. PC2. Er zijn 2 geheugensloten vrij. Dat betekend dat je kan upgraden naar bijvoorbeeld 8 GB. Omdat er nog geen videokaart is kun je een stevige kaart nemen zoals de ATI Radeon 5850. Er is nog plaats voor een 2e harde schijf die je in RAID0 kan draaien met de andere zodat je de dubbele snelheid krijgt. Ook kun je er nog een SSD in zetten of een Blu-ray drive. Persoonlijk zou ik voor PC2 gaan omdat als je gaat upgraden geen onderdelen hoeft af te danken en als je PC1 neemt en je wil upgraden dan zit je met een afgedankte processor en videokaart.

Veel succes,

Jobbes

(P.s. ik ben er vanuit gegaan dat je hem zelf bouwt en zelf Windows hebt liggen)

X6 is inderdaad de nieuwe versie. met 6 cores
de onboard videokaart die er inzit is wel erg zwak...

Ja maar Intel is veel Duurder en wat kan een processor doen aan je graphics?
Je GPU speelt de grootste rol daarin?

Bestaan er geen goedkope GPU's met DVI aansluiting en goede kwaliteit leveren?

Ja maar Intel is veel Duurder en wat kan een processor doen aan je graphics?
Je GPU speelt de grootste rol daarin?

Bestaan er geen goedkope GPU's met DVI aansluiting en goede kwaliteit leveren?

Lees nou eerst mijn link eens voordat je commentaar geeft, ik zeg het toch niet voor niets:

Core i3
Intel® HD Graphics

Intel® HD Graphics levert spetterende visuele prestaties voor nog scherpere beelden, levendiger kleuren en levensechte audio en video.◊2 Bekijk films en internetvideo's in high-definition, speel met de meest populaire games en ervaar de volledige ondersteuning voor Microsoft Windows* 7. Alles is ingebouwd, je hoeft geen extra videokaart aan te schaffen.

Heb ik gedaan maar als ik bij intel blijf zal het echt duurder uitkomen.
En een GPU is toch steeds beter vind ik zelf, waarom bestaat die anders?

Waarom vraag je hier advies????? :o:o

Wanneer je een ZUINIGE pc wilt wilt voor HD afspelen en de dingen die jij wilt doen, dan moet je gewoon een i3 nemen.

En waarom er grafische kaarten bestaan, tsja, vroeger bestonden er helemaal geen pc's, de ontwikkeling van processors gaat steeds sneller.

En dan over die prijs, wel gekeken even dan voordat je conclusies trekt??

Een Core i3 is er vanaf 6 tientjes, voldoet aan al je wensen en eisen en je hebt GEEN GPU nodig.
En dat dan met super HD weergave...

Graphics, dat laat ik aan jullie over........

Over het winkelmandje:
Een x6 heb je echt niet nodig. Pentium dual van 50euro is ook al goed.
Je neemt een midtower kast met een micro atx moederbord? neem dan ook een kleinere kast aangezien je had aangegevend dat je dat wilde.

Je komt daar op 430 uit. En je wil nog een grafische kaart? dan komt het al op 180 uit. Dat maakt het advies van mrmusic best logisch. Goedkoper, zuiniger en kleiner. Je gaat geen games spelen toch, dan zou ik het advies man mrmusic maar nemen.

Photoshoppen met een onboard vidkaart? Nouja iig moet er genoeg RAM geheugen bij dan en dus 64 bit

Ooo het spijt me zo heb je er veel last van gehad? Blijkbaar wel er zijn 1000 andere dingen waar je je dood aan kan ergeren dus het spijt me heel héél erg dat ik het even niet goed gelezen heb, gelukkig zijn er altijd nog aardige mensen zoals jij die me er even op wijzen met een vriendelijke glimlach op het gezicht:confused:

Geen kwestie van: even niet goed gelezen....

Het hele topic gaat er over......

De i3 heeft namelijk een "ingebouwde" graphics controller.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan