Sterke TP-Link TL-WDR4300 router maar nog steeds zwak signaal in de tuin

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark19

Gebruiker
Lid geworden
22 mrt 2008
Beste,

Onlangs heb ik voor een goede kennis van mij een sterke router aangeschaft en geïnstalleerd.
De keuze viel op de TP-Link TL-WDR4300 welke voorzien is van 3 antenne's en ook nog eens een grote data doorvoersnelheid van 750Mb heeft.
Aangezien deze kennis een vrij grote tuin heeft en ook met zijn laptop in de tuin zijn werkzaamheden wil kunnen verrichten, was het de bedoeling dat het Wifi signaal tot in de tuin zou reiken.... niet dus..
achter in de tuin (waar zij een terras aangelegd hebben) is de ontvangst nagenoeg niks (een streepje) de snelheid érg traag en het signaal valt ook geregeld weg. Dikke tegenvaller dus.
Weet iemand of het mogelijk is deze router te tweaken zodat het zendvermogen een tikkeltje hoger komt te liggen?

Ik heb ook overwogen een Wifi repeater bij te plaatsen maar ben daar zelf niet zo'n voorstander van daar de laptop toch het (welliswaar zeer zwakke) signaal van de router vast houdt. (eigen ervaring)
Kan iemand mij hierin adviseren hoe ik dit het beste op kan lossen?

Alvast bedankt voor uw reactie \ advies !!

Mvrgr. Mark

Laatst bewerkt:
Waar in het huis heb je de router geïnstalleerd??
Als het in de meterkast is, is het begrijpelijk dat de ontvangst te wensen overlaat.
Achter in het huis zou beter zijn.
Je hebt zo een beter bereik in de woonkamer en in de tuin.
Ook de router ophangen aan de wand kan een verbetering zijn.
Immers hoe hoger de antennes, hoe beter de dekking van het signaal wordt.

Idd... .en.... meer vermogen zenden helpt ook niet... want je kunt niet zo maar je ontvangst opkrikken, anders dan door de voorgestelde opties....

Bedankt voor jullie reacties !!
De router hangt al achter in de woonkamer dus kan de afstand tot de tuin niet verkorten. Ik heb inmiddels een website gevonden waar ze routers verkopen met een vermogen van 500mw dus ga die maar eens bestellen. Hopelijk is er dan achterin de tuin wel goede WiFi ontvangst.

Nogmaals bedankt !!

Gr. Mark

De router hangt al achter in de woonkamer dus kan de afstand tot de tuin niet verkorten. Ik heb inmiddels een website gevonden waar ze routers verkopen met een vermogen van 500mw dus ga die maar eens bestellen. Hopelijk is er dan achterin de tuin wel goede WiFi ontvangst.

Nogmaals bedankt !!

Gr. Mark

Kan je die website met ons delen?

Nogmaals bedankt !!

Gr. Mark
Heeft geen of weinig zin als de ontvangst ook niet verbeterd wordt... een betere antenne, het liefst naar buiten uitgevoerd, zet meer zoden aan de dijk. Ik haal met mijn standaard wifi .... met een antenne op de kunststof beluchtingspijp v/h huis, probleemloos 250 m in de wijk in een redelijk vrije richting (wat bomen).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan