Sterkere draadloze netwerkkaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudus

Gebruiker
Lid geworden
12 feb 2010
Hallo,

Momenteel zit ik in mijn huis het verst verwijderd van de router. Daardoor heb ik niet altijd even goed internet. Nu vroeg ik me af of er sterkere draadloze netwerk kaarten zijn dan dat ik heb en of daar het probleem mee opgelost is.

Op de afbeelding zie je mijn huidige kaart.

IMG_0002.jpgIMG_0002.jpg

Hoop voldoende info te hebben gegeven voor een antwoord, anders hoor ik het graag!

Ja, dat is denk ik ook eigenlijk wat ik bedoelde denk ik ;)
Dan ga ik zo maar eens kijken wat er te vinden is bij de mediamarkt! Bedankt!

Groetjes Ruud

Hallo

Een antenne achteraan een metalen systeemkast , meestal ook nog in een hoekje geplaatst , is niet de ideale opstellen voor een goede/stabiele verbinding.

Meestal is het voldoende om slechts de antenne op een optimalere (uit te testen) lokatie te plaatsen.

Zoiets is daar geschikt voor :

http://cgi.benl.ebay.be/3-Meter-KAB...745302764?pt=PCMCIA_Cards&hash=item3a6195aeec

Controleer uiteraard eerst of deze connectoren wel passen op antenne/wifikaart.

Geen antennes verwijderen terwijl de p.c. aan is ... reele kans op beschadiging netwerkkaart

peter

Laatst bewerkt:
Dat had ik ook al ervaren inderdaad. Maar weet vrij zeker dat ik hem nu ook al op de meest ideale plaats heb staan, inderdaad door uit te testen. Weliswaar niet mbv een losse antenne, maar gewoon door de pc overal neer te zetten. Hij staat nu naast mn deur, waardoor deze niet goed open kan. Echter, het is wel de plek met, nu, het meeste bereik. Ook daarom zoek ik een sterkere antenne. In ieder geval bedankt voor de reactie!

Maar als ik het goed begrepen heb, wordt de sterkte van de antenne weergeven met dBi. Hoeveel dBi is mijn huidige antenne dan? Kan iemand dat mij vertellen, want ik kan het nergens vinden. Is wel handig om te kunnen vergelijken hoeveel sterker een nieuwe antenne zou zijn.

Groetjes Ruud

Dan zal je ff het merk en type moeten geven. Maar als je dat weet kan je natuurlijk ook zelf ff kijken oof google!;)

Geloof dat ik hier de specs heb:
http://www.belkin.com/support/kb/kb.asp?a=3796&langid=, wordt er alleen nog niet heel veel wijzer van. Zie hier alleen dBm staan, geen dBi. Heb ook al een beetje gezocht naar het verschil tussen dBi en dBm, maar wordt niet veel wijzer. Had bijvoorbeeld al een aantal antennes gezien in een van de eerdere reacties van 5 dBi, maar het zegt mij dus niets hoeveel sterker dat is.

Ik kan daar echt geen type uithalen... Behalve dat het een belkin is:( Kijk anders ff achterop je pc waar hij erinzit!;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan