Sterkste WIFI signaal oppakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sklaskla

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 jun 2013
Hallo,

Ik heb een extra router op mijn provider router aangesloten om het Wifi signaal op zolder etc. te versterken.
Dit werkt prima, zelfde SSID wordt door beide routers als éénn netwerk gebruikt.
Echter één ding, is me nog niet duidelijk.

Graag wil ik zien dat je device (smartphone, tablet, laptop etc.) afhankelijk van waar je bent in huis, het sterkste Wifi signaal oppakt.
Soms wil het zijn dat je smartphone op zolder nog nét het signaal van de router beneden kan pakken, maar beter is natuurlijk om die te pakken die het dichts in de buurt staat waardoor je een veel beter signaal hebt.
Zolang dit signaal bereikbaar is blijft hij op het zwakkere signaal zitten.
Zijn hier nog instellingen voor te doen ?

Bedankt alvast !

Misschien kun je de 2 wifi signalen allebei een andere naam geven en dan handmatig met degene verbinden die het dichtste bij is.

Hoi Sklaska,

1) Stel het tweede Wi-Fi access point in als bridged router op de primaire router;
2) Gebruik voor het tweede Wi-Fi acces point hetzelfde SSID als dat van de primaire router;
3) Kies op het tweede access point een frequentie (kanaal) die ver genoeg verwijderd is van de frequentie van de primaire router. Dus bijvoorbeeld de kanalen 1 en 6 of beter nog 1 en 11.

Zo zou het moeten lukken.

Nope. Hiervoor heb je roaming nodig. Los van de professionele sets (€ 1000,- en meer) heeft alleen Devolo nu een set die een vorm van roaming ondersteunt.

En ja, bewijs me alsjeblieft dat ik ongelijk heb. Kan ik namelijk heel wat klanten en gebruikers blij maken. :)

Hoi Sklaska,

1) Stel het tweede Wi-Fi access point in als bridged router op de primaire router;
2) Gebruik voor het tweede Wi-Fi acces point hetzelfde SSID als dat van de primaire router;
3) Kies op het tweede access point een frequentie (kanaal) die ver genoeg verwijderd is van de frequentie van de primaire router. Dus bijvoorbeeld de kanalen 1 en 6 of beter nog 1 en 11.

Zo zou het moeten lukken.

Thx! Ik ga dit eens proberen !

@ RogerS Ik dacht dat het principe ROAMING heette dus vandaar, jammer.

Helaas. Dat zijn gewoon 2 losse AP's die toevallig dezelfde naam uitzenden. Voor roaming heb je communicatie tussen de AP's nodig, zodat ze onderling afstemmen via welke AP een client verbinding maakt. Die verbinding is ook tranparant. Dus met een telefoon via VOIP bellen terwijl je door een gebouw loopt is mogelijk. Dit zal met je losse AP's niet lukken, zelfs al schakelen ze over op het sterkste signaal, dan zal nog het signaal kort wegvallen tijdens het overschakelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan