Sterretjes *****

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heidioo

Gebruiker
Lid geworden
8 jul 2010
Hallo,

Mijn probleem is dat bijna iedere keer als ik ergens iets wil gaan typen, komen er vanzelf een hele rij steretjes te staan, zo **********************. En die blijft maar doorgaan. Druk ik dan op backspace dan stopt het maar ik kan nog niets verwijderen. Met een beetje geluk, lukt het dan eindelijk wel. Het maakt hierij niet uit waar, adresbalk, internet, word etc. overal gebeurt het. Dan weer wel en dan weer niet.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen met dit probleem, het is behoorlijk irritant en schrijven duurt zo heel lang.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,
Heidioo

toetsenbord?

Het kan haast niet anders of die sterretjes-toets op je "klavier" (= toetsenbord) zit geblokkeerd door vuil, een breuk of wat dan ook. Wellicht is er niet veel minder aan te doen dan een ander toetsenbord te kopen.

Dat is irritant.

Geen idee of het een virus kan zijn.

maar lees dit topic eens door, en doe wat daar staat.

Suc6 :thumb:

Grt

Rens

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Het ligt niet aan het toetsenbord, zou ook wel heel raar zijn aangezien het sterretje boven de 8 zit, dus met shift. Het lijkt inderdaad veel op een virus want na tig uitgebreide viruscontroles was het verdwenen. Tot vandaag...

Groetjes,
Heidioo

Hoi,

Bedankt voor jullie reacties. Het ligt niet aan het toetsenbord, zou ook wel heel raar zijn aangezien het sterretje boven de 8 zit, dus met shift. Het lijkt inderdaad veel op een virus want na tig uitgebreide viruscontroles was het verdwenen. Tot vandaag...

Groetjes,
Heidioo

Hé, Hedioo, vreemde plek voor je asterisk.. staat die ook niet boven je nummer"eiland"? Maar dat terzijde. Je schrijft: "... tot vandaag...". 't Zal dus inderdaad een virus(je) zijn en je bent zeker niet alleen met dit probleem, een verkorte url naar een yahoo answer (verkort met bit.ly, wel handig zeg!), maar die genoemde cybertechhelp heeft geen antwoorden op de zoekwoorden: virus, asterisks.
Hier vind ik dat deze spyware wel es Asterisk zou kunnen heten en dat je het kunt verwijderen met het product "antispyware". Ze bieden een gratis scan aan, maar of ze ook gratis verwijderen is nog maar de vraag. Citaat: To avoid the unnecessary risk of damaging your computer, we highly recommend you use a good spyware cleaner/remover to automatically detect and remove Asterisk and other spyware on your PC. Zie: http://bit.ly/bR2rg5
Tot slot: ik ga ervan uit dat je een HijackThis-overzicht kunt nemen en dat je ervaring genoeg hebt om de echt verdachte zaken eruit te halen, die vind je meestal onder 04 (uitleg: klikken op Info onderaan rechts en na lectuur op dezelfde rechthoek "Back".) Alles goed lezen voor je zelf gaat fixen (na het downloaden & installeren, zie deze link en deze). Dit is al versie 2.0.4, ik ga de mijne (2.0.0) actualiseren.:rolleyes:
Je bent er alvast weer een tijdje zoet mee... d.i. enkele uren als je elke verdachte spywarebeschrijvingsregel gevonden door een programma wil kopiëren in een kladblokje en nader onderzoeken. Succes.

Hoi dartelaar,

Bedankt voor je snelle reactie. Het sterretje zit idd ook op mn numpad, ff niet aan gedacht. Bedankt voor je tips ik zal er mee aan de slag gaan, morgen.

Resultaat?

Hoi dartelaar,

Bedankt voor je snelle reactie. Het sterretje zit idd ook op mn numpad, ff niet aan gedacht. Bedankt voor je tips ik zal er mee aan de slag gaan, morgen.

En? Heb je nu resultaat met dat verwijderen van mogelijke spyware "Asterisk"? Ik vond die naam van de verwijderende exe waar je terechtkomt "antispyware" wel erg algemeen om het te vertrouwen. En is/was het gratis?

Een voorbeeld van hoe het (bij een ander probleem) fout kan lopen bij weinig ervaring. In Office werkt in de helpfunctie de zgn. ouactrl.exe niet. Ik google erop en kom terecht bij de melding dat de drivers gecontroleerd moeten worden. Ik download een programma "DriverMender" en laat dat mijn pc scannen: ik krijg een overzicht van alle drivers: de goede en de verouderde, maar natuurlijk geen enkele die verwijst naar het vervangen van die ouactrl. Nog altijd wordt de prijs verzwegen, want dat voel je zo al aan dat dit niet gratis is. Ik moet eerst registreren met een e-mail en als ik me goed herinner met een credit card. Dit is het moment geweest voor Revo Uninstaller. Dit, zoals al vaker gezegd, prima freeware programma, liet me uiteindelijk meer dan 1000 te verwijderen registersleutels zien waar die DriverMender zich was komen moeien. Allemaal goed draaiende programma's. Ik heb de verwijdering van DriverMender voltooid, maar al die registersleutels waar DriverMender niet expliciet genoemd is, natuurlijk niet verwijderd. Einde verhaal. Mijn pc blijft goed werken, het ouactrl probleempje is wel gebleven, "but who cares". Het gaat alleen om een popup in die Excel- of WordHelp die niet opkomt, omdat het beveiligingsniveau zogezegd te hoog is ingesteld en Microsoft helpt ook niet, zelfs als je een pakketje dat erover gaat downloadt. En zo blijf je bezig met zoeken en produceer je weinig door groot tijdverlies aan details. Dit is de link naar mijn schermfoto ervan op docs.google, veel verder dan dit stadium hoeft niemand te gaan... tenzij hij een herinstallatie van zijn windows overweegt.

Laatst bewerkt:
Bedankt

Hoi Dartelaar,

Sorry helemaal vergeten het resultaat te vermelden. Ik moet zeggen ik ben tot nu toe van mn probleem af. Dat met die mogelijke spyware "Asteriks" verwijderen heb ik niet gedaan, zag er niet betrouwbaar uit en volgens mij was dat het ook gewoon net niet.
Ik heb uiteindelijk via via een ander forum gevonden waar men mij heeft geholpen via een Hijack-this file andere anti spyware programmas. Ik ben nu al meer dan een week asteriks vrij en dat is heerlijk!

Nogmaals bedankt voor je hulp!

Heidioo

Weer terug

Hoi,

Ik was toch iets te snel met mn bericht, want ze zijn nu weer terug. Net toen ik aan het werk wilde gaan in eens de hele pagina vol sterretjes. Al houd het zich bij het typen van dit bericht nog heel erg in. Enig idee hoe ik ze blijvend weg krijg?

Met vriendelijke groet,
Heidioo

Probleem verdelen

De beste manier, die van de logica zeg maar, is uitzoeken hoe uitgebreid je probleem is. Je schrijft helemaal in het begin van je probleemmelding: "bijna iedere keer als ik ergens iets wil gaan typen" - dat is wel heel erg vaag en zo kun je maar weinig hulp verwachten. Je moet gaan uitzoeken :

• wanneer precies het gebeurt.
  • waar, dus in/met welk programma: Office, Open Office, .... Of is het op het internet in blogs en dies meer. Of heb je een eigen site gemaakt (laten maken). Als je 't alleen op het internet hebt, als je hier bijv. iets typt, kun je ook denken aan het updaten van je browser. Even alle gegevens van je browser wissen nadat je een back-up hebt gemaakt van wat je daarin belangrijk vindt: je invulformulieren en wachtwoorden allicht; je bookmarks. Maar voor de rest, mag toch alles weg, bijv. ook de geschiedenis van je surfen? En dan opnieuw installeren van diezelfde browser, inderdaad via een andere browser.
  • gebeurt het bij eender welke toets ?

Als ik zou vaststellen bijv. dat ik het alleen in Word heb, dan zou ik helemaal geen graten zien in het opnieuw installeren of minstens herstellen van het hele Office-pakket. De bestanden verdwijnen er niet mee. Je verbetert/herstelt alleen de interpretatie.

Laatst bewerkt:
ik had dit op mijn "oude" laptop met de <- knop
kan zijn dat er iets onder zit anders moet je een nieuwe toetsenbord hebbe want dan is je knopje kapot
dan heb je nog geluk dat het niet in het bios gebeurd want dat heb ik wel en dan wil hij nie doorstarten en hele tijd een irritante piep

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan