• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

stickervel en adressenbestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker56

Gebruiker
Lid geworden
17 jul 2003
Als ik ene adressenbestand heb gemaakt in excel kan ik daar dan op de een of andere manier stickers van maken omdat excel natuurlijk mee rekenprogramma is en geen groot programma op vanalles te maken.

T

T,
Dat kan met Word. Ga in Word naar Extra > Brieven en verzendlijsten > Afdruk samenvoegen. Er start een wizzard waarin je kiest voor stickers. Je kunt daar ook aangeven waar je de adressen vandaan wilt halen. Uit Excel dus.

Hoi Tim,

Hiervoor gebruiken je Word die de gegevens uit je Excel bestand haalt ,In Word kan je de functie vinden onder het menu EXTRA>>brieven en verzendlijsten >>>afdruk samenvoegen
daar vind je een ook een stap voor stap wizard.. kom je er niet uit ,je weet inmiddels het forum te vinden...

LOL cor was me net voor

CorVerm zei:
T,
Dat kan met Word. Ga in Word naar Extra > Brieven en verzendlijsten > Afdruk samenvoegen. Er start een wizzard waarin je kiest voor stickers. Je kunt daar ook aangeven waar je de adressen vandaan wilt halen. Uit Excel dus.

ja klopt maar dan krijg ik blokkies te zien.

wildboy zei:
Tim,

Hoe bedoel je blokkies ?

Dat hij extensie niet kan lezen
maar dit is dat hij het per brief of enverlopinvul met

<<naam>>
<<adres>>

enz....

Ik moet het als cursus geven maar laat ze wel gewoon met word aan de slag gaan.

Tim

Zie daarvoor het eind van de handleiding... ;) :D (Echt de allerlaatste 2 regels tekst....... ;) )

Laatst bewerkt:
Pasja

off-topic vraagje, ik zal binnen dit topic geen verdere vraag stellen.

Je reactie met veel belangstelling doorgenomen, ben net op zoek naar zoiets. Voorop: ik weet amper wat van excel, maar weet wel iemand.
Is het mogelijk om de etiketten alfabetisch op achternaam af te drukken?? excel moet dat kunnen, lijkt me, met word weet ik het niet.

waarom alfabetisch? Omdat ik een kopie in een map wil opbergen, en met andere gegevens verzenden wil. De mappen en de andere gegeven staan alfabetisch opgeslagen. Eh, dit is een bedrijfsvraagje, daar ga ik niet om liegen zoals een kerstkaart met een groet en een individuele kado bon of zo.

Kan het etiket alfabetisch afgedrukt worden op een vel van 8 rijen met 3 sticker via word / excel, en kun/wil je beknopt de route aangeven?

Bedankt
Math Wenders

Math:
In Excel: zie bijlage.
Suc6!

Math, ik heb je vraag / vragen nog eens goed doorgelezen en realiseerde mij dat ik je vragen niet (volledig) beantwoord had. De etiketten moet je sowieso niet alfabetisch sorteren. Je moet het bronbestand (de tabel met naam en adresgegevens, na invoer) sorteren.
DAN pas ga je samenvoegen naar hetzij een briefbestand, hetzij een etiket bestand en DAN worden brieven of etiketten automatisch op alfabetische volgorde afgedrukt.

8x3 of 7x2 of 4x4, het maakt niet uit wat voor etiketvel je pakt, het lukt altijd.

Bewaar het samengevoegde etiketbestand en je doel is bereikt.

Nogmaals suc6!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ps.

Tim,
ik hoop alleen (voor jou) dat je niet aan het "knutselen" bent gebleven vanaf het moment van je voorlaatste posting, tot aan het tijdstip van je laatste posting.......... ;) :D

Pasja zei:
ps.

Tim,
ik hoop alleen (voor jou) dat je niet aan het "knutselen" bent gebleven vanaf het moment van je voorlaatste posting, tot aan het tijdstip van je laatste posting.......... ;) :D

Hahaha nee hoor :P
vandaag heb ik uit uitgelegd en ze snappen het nog ook.

Tim

Op de handleiding berust geen copyright, dus "tig" keer gekopieerd en ze kunnen thuis nog wat oefenen. :D

Haal dan svp even de spellingscontrole eroverheen, ik zag tot mijn "verdriet" dat ik toch zo hier en daar een paar nare spelfoutjes heb gemaakt. ;)

enne............. mochten de cursisten de auteur dankbaar zijn, dan is een kleinigheid (dezelfde als die de aanstaande 100 jarige Jan van zijn genodigden vraagt) wel een gewenste..............

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan