Sticky keyboard

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dorien88

Gebruiker
Lid geworden
26 sep 2005
Berichten
6
Hallo,

Ik ben Dorien en heb een ongelukje met m'n notebook gehad. Ik heb perongeluk cola ofer het onderste deel van mijn notebook gemorst. De notebook functioneerd nog wel maar het toetsenbord is een ander verhaal. De spatiebalk plakt als een gek aan de onderkant. En ik weet echt niet hoe ik het weg kan halen. Als ik langer m'n notebook aan heb dan word het indrukken van de spatiebalk steeds moeilijker. Ik vroeg me nu af of jullie mischien tips hadden. Want ik baal echt super :( ( jullie denken wie is dat nou voor sukkeldie cola eroverheen gooit.. jullie hebben gelijk :( )

Groetjes,
Dorien

Ik heb trouwens een acer aspire 1692 WMLi
 
Laatst bewerkt:
je kan je laptop loshalen zodat je je toetsenbord los kanhalen en die schoonmaken.
 
Welkom op Helpmij.:)

Ik weet niet hoe technisch je bent, maar je kunt waarschijnlijk voorzichtig de toetsen van het toetsenbord eraf klikken. Dit dient zeer voorzichtig met een schroeven draaiertje te gebeuren.
Eerst kijken of het gemakkelijk gaat, het kan namelijk niet bij elk toetsenbord. Ik heb hier een laptop waarbij het wel gaat.

Gaan ze er wel af, dan kun je voorzichtig de boel schoonmaken. Niet te veel vloeistof(water) gebruiken en geen chemische schoonmaak middel!!!

Maak eventueel eerst een foto van het toetsenbord, zodat je weet waar welke toets zit.
 
Moest je de toetsen niet los krijgen, volgende oplossing.

Batterij uit je lap nemen en netspanning verwijderen. Met een allesreiniger (GEEN CHEMISCHE OF AGGRESSIEVE) die je in een plastic bus met een vernevelaar, kan kopen. Even op de toetsen spuiten, even laten inwerken, en zuiver maken met een vochtige doek of spons. Met een droge doek navrijven. De spaties tussen toeten droog blazen met een haardroger. Liefst 24 u wachten vooralleer je de lap terug gaat gebruiken.

De reiniger die ik daarvoor,en ook voor andere zaken, is "FEEM" maar ik weet niet of dit in Nederland verkrijgbaar is.
 
Dankjullie wel voor de antwoorden!!

Ik kan de toetsen niet los krijgen en het lukt me ook niet om het toetsenbord los te krijgen aangezien de zijkanten niet los willen gaan. Dus ik ga eens kijken ofik dat FEEM kan vinden dan ga ik dat proberen. Doet dat geen schade dan als het naar beneden lekt bij de hardware in de notebook??
 
Ik zou toch proberen het toetsenbord los van de laptop te krijgen, voordat je met het reinigingsmiddel aan de gang gaat.
 
Maar ik krijg hem echt niet los. Dat is het probleem anderds had ik het allang gedaan :) . Heeft iemand hier mischien een acer? Mischien weet hij/zij dan hoe ik die zijkanten kan loskrijgen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan