• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stijgen met de tijd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sannekee

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
Hallo,
Ik ben bezig met een spel en daarbij krijg ik per uur een x aantal grondstoffen.
Nu wou ik een spreadsheetje maken met hoeveel grondstoffen ik per uur ontvang en hoeveel ik er dan op dat moment heb.
Ook is er nog de mogelijkheid om gebouwen oid te bouwen en daarvoor heb je grondstoffen nodig.
Hoe kan ik dit allemaal integreren in excel? Ik kan het namelijk niet vinden.

Oh, ik weet niet of het belangrijk is, maar ik gebruik office XP

Laatst bewerkt:
Je kunt kiezen voor meerdere opzetten:
je kunt kiezen voor een tabel met in de eerste kolom het "verstreiken van de tijd". Ieder uur heeft dan zijn eigen regel met daarin bijvoorbeeld: Grondstof aan begin van uur, ontvangen, grondstof aan eind van uur.
Daarachter zou je nog kolommen kunnen maken voor al je gebouwen met daarin aangegeven of je het kunt kopen of niet.

Je kunt ook kiezen voor 1 regel. Je moet dan ergens de huidige situatie invoeren en je moet ergens invoeren voor over hoeveel tijd je de situatie wilt zien.

Maar een en ander hangt nogal af van hoe het spel precies in elkaar zit. Kun je wat meer info geven? bijvoorbeeld hoeveel grondstoffensoorten, hoe wordt bepaald hoeveel je van elk krijgt, hoe lang duurt het bouwen van een gebouw etc.

Groet
Rj

Hee
Ik wil het eigenlijk in 1 regel houden
Er zijn 4 grondstoffensoorten (hout, klei, ijzer, graan)
Je hebt een bepaald aantal grondstoffenvelden van elke soort grondstof die je kunt upgraden om meer grondstoffen uit het betreffende veld te krijgen.
De bouw en upgrade tijd van gebouwen en grondstofvelden verschilt per gebouw/veld en level.
Elk gebouw/veld heeft ook nog verschillende levels waarnaar je het kan upgraden.
Je kunt ook nog units bouwen, elke unit en elk gebouw/veld behalve graanvelden verbruikt een bepaalde hoeveelheid graan.

Laatst bewerkt:
Dit klinkt verdacht veel als het spel Travian.

En aangezien er veel mensen met dit spel bezig zijn, lijkt het mij dat je opnieuw het wiel aan het uitvinden bent.

Kijk hier eens. Op deze site kun je het ook uitrekenen mits het Travian betreft:
http://www.paulis-fahrschule.de/tmc.nl.html

Het betreft inderdaad travian, die site biedt me helaas niet genoeg, ik ben namelijk niet enkel op zoek naar het 'bouwen' van vechtlieden.

Ach, nu zie ik het :o
Dank je :)

Nog steeds zou ik het echter gewoon leuk vinden om het zelf te kunnen maken, want nu wil ik ook weten hoe het moet ook :P

Ik ben geen expert in Excel en mogelijk kan Arjee je hier beter bij helpen. Ik adviseer je wel om alle gegevens van de grondstoffen van de gebouwen met niveaus etc. alvast in Excel te gaan zetten op een logische manier anders valt er weinig te berekenen.

Succes verder!

Weet jij toevallig nog waar die database te vinden is?
Ten tijde van S1 circuleerde er een database op het forum.
Uhm
Het was een database van de kosten en duur van elke gebouw op elk niveau.

Dank je :)
Ik kon m op het forum niet vinden, had er nog geen moment aan gedacht om op de site zelf te zoeken :o

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan