stijl in joomla

Status
Niet open voor verdere reacties.

jeel2008

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
hallo,
op www.platenfreak.com
heb ik de stijl van het menu links kunnen aanpassen door veranderingen aan te brengen in het bestand: style.css van de map 'black' in JA_Purity.

zo heb ik de woorden Singles en LP's niet meer onderstreept en ze ook vet gemaakt.
maar nu wil ik de submenu;s, zoals letter A, letter B, etc niet vet hebben.

Hoe , of waar, ken ik nu een klasse toe aan bv deze submenitems. ik snap wel dat ik in style.css een klasse kan aanmaken, maar hoe pak ik dat aan? 'vroeger' plakte je het gewoon in de pagina, het gedeelte dat je een klasse wilde geven, paste je aan door bv <p class="nietvettesubitems">
maar hoe doe je dat in joomla?

Ik denk dat je dat gewoon in de stylesheet kan vinden?
Plaats anders even een test sub menu op je website zodat ik in de bron kan kijken;)

submenu wijzigen

hallo RoboticPro

als je naar www.platenfreak.com gaat en je klikt rechts op bv Singles dan wordt in firefox de element inspector geopend. daar kun je de stijlen zien. maar mn vraag is eigenlijk universeel: hoe ken je in joomla een stijl toe?
dat kun je pas als je weet in welke div de info staat, of ik welke <p> , of wat dan ook.

maar daar kom ik hier niet helemaal uit. zoals gezegd heb ik wel de stijl kunnen aanpassen in stijl.css maar hoe nu de hoofdschotel (Singles, LP's) zelfstandig te scheiden van de submenu's? zodat ik ze beide een aparte stijl kan geven.

je kunt in een module zoiets makkelijk doen door een Module Class Suffix aan te maken, en die dan in de template.css aan te passen. maar in dit geval vind ik het ingewikkeld, want weet niet hoe die subitems heten, in welke div of table ze staan.

of liever: ik weet niet hoe ik in de code van de pagina kom, om even een divje rond de submenus te leggen.

Laatst bewerkt:
Code:
<a title="A t/m M" style="display:block;" class="sublevel" href="/component/virtuemart/?page=shop.browse&amp;category_id=37">&nbsp;&nbsp;&nbsp;A t/m M</a>

Dat is de code om jou sub menu heen dus ik zou zeggen pas de a.sublevel aan in de stylesheet. in style.css in de map black

Van:
Code:
a {
    color: #333333;
    text-decoration: none;
    font-weight: bold;
}

mainlevel {
    color: #F00;
}

Naar:
Code:
a {
    font-weight: bold;
}

a.sublevel {
 font-weight:normal;
/*En wat je nog meer wilt;)*/
}

mainlevel {
    color: #F00;
}

stijl aanpassen

RoboticPro
ja! geweldig. zo dus. bedankt.:thumb:

maar wat ik oorspronkelijk dus niet in dat bestand zag staan was de klasse "sublevel".
die heb ik dus net zelf aangemaakt in de css.
maar hij stond wel in de broncode.
is het zo dat ze die, als makers , gewoon alvast meegeven , blanco, en je die zo zelf sneller in de css aan kunt passen?

Dat zou ik niet weten het kan ook zijn om gewoon duidelijkheid te geven in de code.

stijlen

oplossing:

Voor je menu gebruik je vm_transmenu en in die map staat het bestand transmenuv.css
Aan het einde van dit bestand worden de zogenaamde mainlevel menu-items bepaald, namelijk
Code:

Code:
/* For first level menu.*/
a.mainlevel-trans:link, a.mainlevel-trans:visited {
	display: block;
	vertical-align: middle;
	font-size: 11px;
	font-weight: bold;        /* hier staat dus het vet gedrukte */
	color: inherit;
	text-align: left;
	padding-top: 5px;
	padding-left: 18px;
	width: 100%;
}
a.mainlevel-trans:hover {
 	background-position: 0px -25px;
}
a.mainlevel_active-trans, a.mainlevel_active-trans:visited {
   color:#FF6600;
   line-height: 25px;
   display: block;
   height: 25px;
   width:auto;
   margin: 0px;
   padding: 0px 15px 0px 29px;
}
a.mainlevel_active-trans:hover {
  color:#3366CC;
}

Vervang dit woord bold (ook wel in CSS taal: 700) door normal of 400 en je submenu-items zullen veranderen in niet-vetgedrukte letters.

met dank aan anne M.
http://forum.dutchjoomla.org/showthread.php?p=567032#post567032

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan