stijlen doen het niet in e-mail

• Onderwerp starter Onderwerp starter GeaS
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

GeaS

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2008
Ik heb in Dreamweaver een nieuwsbrief gemaakt met een embedded (internal) stylesheet:
http://www.fitdoorgezondeten.nl/Nieuwsbrief/NIEUWSBRIEF_2008_01.htm).
Ik heb deze naar een aantal mensen verstuurd. Sommigen hebben deze mailing binnengekregen met de juiste opmaak, maar sommigen zonder opmaak (de stijlen werden niet herkend). Ik kom er maar niet achter wat ik fout doe. Wie weet hoe ik dit kan oplossen?
Groetjes, Gea

Je doet waarschijnlijk niets fout, maar het is gewoon zo dat niet alle mail programma's hetzelfde omgaan met de code in je mail. Sommige hebben zelf in hun instelling staan dat alle mails alleen als platte tekst weergegeven moet worden, dan gaat het met je stylesheet code helemaal mis.

Daarom zie je vaak bij mailing bovenin staan " Indien deze email niet goed weergegeven wordt klik dan hier voor de web versie" met een een link naar de versie die online staat.

Zelf stuur ik wekelijks een mailing naar zo'n 4500 adressen, ik maak dan eerst een HTML versie, dan maakt ik hiervan 1 langwerpig bitmap plaatje, dus opmaak staat vast.
Deze knip ik dan met photoshop in meerdere slices zodat je de diverse linken die erin staan weer klikbaar kan maken, hierna exporteer ik het als Sliced Gif plaatjes met bijbehorende nieuwe HTML code ( alle slices onder elkaar ), dan zet ik de losse Gif plaatjes online, verandere de linken naar de plaatjes in de HTML code zodat de online plaatje opgeroepen worden.
Deze HTML code plak je in de mailing en iedereen ziet dezelfde opmaak.
Wel dient de ontvanger vaak in de mail te klikken om de plaatjes te downloaden maar iemand die jouw mailing wilt ontvangen doet dat wel.

Voorbeeld van mail

Je zult zien dat alles uit een plaatje is opgebouwd.

Als je bovenin op de link klik zie je wel de HTML versie.

Al met al veel werk maar het garandeerd wel de opmaak, misschien ben je tevreden met alleen bovenin een link naar de online versie te plaatsen.

suc6 :thumb:

Hallo Paintje,

Bedankt voor je uitleg! Dit moet lukken zo. Als ik er plaatjes van maak, kan ik in Dreamweaver met hotspots wel weer klikbare links maken.
Maar hoe maak ik een bitmap van de html versie? Screendumps maken en dan plakken in Photoshop? Of kan het handiger?

Groetjes, Gea

Ja het kan handiger :)

http://www.websitescreenshots.com/Default.aspx#download

Bewaar het als Bitmap i.v.m kwaliteit, ik zou zelf photoshop gebruiken i.p.v dreamweaver.
Hiermee maak je je slices en geef er diversen linken aan met het Segmentselectie Tool, dan sla je het geheel op "voor web en apparaten" als Gifjes, dan open je de HTML die hij genereert met "Kladblok" en zoek en vervang je de link naar de plaatjes ( Afbeelding/ > http://www.adres.nl/images/ )

Met het maken van de slices moet je opletten i.v.m het feit dat een Gif maar 256 kleuren aankan dat je alle foto's of plaatjes in je pagina een eigen slice geef, anders moeten meerdere plaatjes van hetzelfde kleuren pallete van 256 kleuren gebruik maken en dan worden de plaatjes lelijk.

Ik heb het programma geprobeerd, maar bij het maken van de illustratie neemt ie ook de stijlen-informatie niet mee (ik heb ze alle 4 geprobeerd: bmp, gif, jpg en png). De opmaak is dan niet goed.
Ik heb even gekeken in het programmaatje, maar er is ook niet een instelling voor.

Groetjes, Gea

Waarschijnlijk probeer je het van een pagina die je lokaal op je PC hebt staan.
En moet je het proberen van de versie die online staat.

Op zich zou er dan geen verschil in je browser versie en het plaatje moeten zijn.

Ik weet niet hoe het er dan in jouw browser uitziet maar bij mij ziet het plaatje er hetzelfde uit als op de site.
fitdoorgezondeten.nl.jpg

Hallo Paintje,

Ik heb de screendumps even aan elkaar geplakt in Photoshop en een jpg gemaakt.
In mijn browser ziet het er zo uit (net zoals ik het in Dreamweaver had gemaakt):
NIEUWSBRIEF_2008_01.jpg

Groetjes, Gea

Tja das een verschil, ik bekijk hem met internet explorer 7, Als ik hem met Google Chrome bekijk ziet hij er wel zo uit als jouw sceen.
De code lijkt dus niet helemaal compatible met verschillende browsers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan