"Stille" site blocker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Probleempjes

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 jan 2008
Hoi,

Kep zojuist een spel gedownload (vrij lang moeten wachten) aardig leuk maar nu verpest mijn ene broertje het door een stomme Save-Game te downloaden. vervolgens schuift hij de schuld op naar m'n andere broer of sterker nog. ook naar mij. ' Jij hebt toch ook al zovaak gecrackt?' Dat gezeur ben ik een beetje zat dus dacht ik, waarom installeer ik niet gewoon een progamma die site blockt, maar dan 't liefst wel zo dat niemand het merkt. (een beetje zoiets als beperkte mogelijkheden op een niet admin. account)

Heeft iemand een goeie voor mij?

Groetjes,

Johan

Dat kan toch gewoon in de settings van I.E. ?!

Dat kan toch gewoon in de settings van I.E. ?!

Ik gebruik firefox.. ik heb trouwens geprobeert om met Avast! de sites te blocken.. maar die staat aan en dan kan je er nog opkomen (zelf gestest)

Leesvoer van helpmij link Werkt ook met firefox, want firefox leest ook dit bestand uit.
Guus abc
11-05-2004, 12:08
Hoe dat met Norton moet weet ik niet, maar een eenvoudige manier om sites te blokkeren is het maken van een hosts-file.
Open kladblok en type het volgende:

127.0.0.1 localhost

Hierna kun je adressen invoeren die je wilt laten blokkeren. Elk adres voorafgegaan door 127.0.0.1. Je krijgt dan bijvoorbeeld dit:

127.0.0.1 localhost

127.0.0.1 208.185.87.164.liveadvert.com
127.0.0.1 208.185.87.165.liveadvert.com
127.0.0.1 advert230.hpg.com.br
127.0.0.1 advert230.hpg.ig.com.br
127.0.0.1 cool-download.com
127.0.0.1 coolwebsearch.biz
127.0.0.1 webconnect.net
127.0.0.1 www.ad.doubleclick.be
127.0.0.1 www.ad.linkexchange.nl
127.0.0.1 www.ad.my.doubleclick.be
127.0.0.1 www.ad.nl.doubleclick.be

Sla het bestand op als hosts.txt EN VERWIJDER HIERNA DE EXTENSIE .txt.
De hosts-file wordt nu opgeslagen als een -bestand.
Zet dit in de map Windows en de adressen die je hebt ingevoerd worden geblokkeerd.
Op internet kun je trouwens kant-en -klare hosts-files vinden die in een klap honderden advertentie- en sexsites blokkeren.

Guus.

PS. Kijk eerst even in de map Windows of je al een hosts-file hebt. (hosts.sam is een voorbeeld en is dus iets anders.)

Sorry, had even iets over het hoofd gezien.

Ik gebruik Windows 98 SE.

Voor Windows NT, Windows 2000 of Windows XP Pro moet de hosts-file in de map c:\winnt\system32\drivers\etc\ geplaatst worden.

Voor Windows XP home moet-ie in de map c:\windows\system32\drivers\etc\

Guus.

UITLEG :
De truc van deze methode is nl. dat de computer "denkt" dat www.google.nl het ip-adres 127.0.0.1 heeft. Omdat dat het adres van de computer zelf is en deze als het ware "in gesprek" is, neemt hij aan dat de site niet bereikbaar is en toont het bekende Error 404 - page not found.
Omdat de computer altijd eerst in de hosts-file kijkt, voordat hij bij je provider het ip-adres opzoekt, wordt elke site die je daar neerzet altijd geblokkeerd als je die het nummer 127.0.0.1 geeft.
Maar als je in je hosts-file het ip-nummer van de site zet in plaats van 127.0.0.1, vindt hij hem alleen maar sneller:( .
3de link van op google zoeken op : website blokken
net zelf getest en het werkt, alleen blijkt dat je als je bijvoorbeeld :
127.0.0.1 www.helpmij.nl
hebt staan dat je dan nog wel naar: helpmij.nl kan. Dus die moet je dan ook opnemen in je hosts file.
Dus om helpmij.nl te blokken moet je hebben staan:
127.0.0.1 www.helpmij.nl
127.0.0.1 helpmij.nl​
EDIT: In Vista heb je ouderlijke toezicht waarmee je zulke zaken kunt regelen. Maar daamee ben ik niet bekend maar zoek eens naar een bestand genaamd hosts ofzo.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan