stillere fan op de processor

Status
Niet open voor verdere reacties.

ajaxjoel

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2008
Beste iedereen,

Ik heb een tijd geleden een Skythe Mugen 2 Rev B gekocht omdat ik mijn pc stiller wilde hebben. Maar is ben nog steeds niet tevreden. Hij maakt me nog te veel lawaai.
Als ik De Skythe Mugen 2 niet aan heb staan (als ik hem 5 sec uit zet of zo) is namelijk mijn hele pc stil. En dat zou ik het liefst als eindresultaat willen bereiken.
Weet iemand toevallig een goede stille fan ? (eigenlijk vrij geluidloos dus zeg maar)

mijn specs kun je zien op http://nl.hardware.info/usersystemen/11189/dulox-home-pc als je dat graag wilt

Groeten

Joël

Wil je het echt zo stil hebben zoals je het hebt zonder fan ?
dat word dan waterkoeling :P

Misschien de Scythe Big Shurikan? Deze is zo groot dat hij weinig lawaai maakt.

nee water koeling maakt ook geluid...
*de pomp altans wel*
plus het fijt dat je de radiator ook moet koelen met fans

weet je zeker dat er geen kabel er tegen aan zitten?
of meschien is de fan er verkeerd opgeschroefd?
het kan ook zo zijn dat er een ijzere laag is verbogen waardoor de luchtstroom is veranderd en dan kan je geluid horen

wat je ook kan doen is de fan van de scythe eraf halen en dan deze klik erop zetten
deze heeft 16.5 DBA als dat nog steeds te luidruchtig is dan raad ik je een andere kast aan
Antec sonata Proto bijvoorbeeld

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties,
Ik ga de be quiet fan er op zetten denk ik. Ik ben vrij tevreden over dat merk. mijn voeding is ook van be quiet :)

Dat is wel een 3-pins koeler. Voor CPU koelers heb je vaak tegenwoordig een 4-pins koeler nodig wil je niet dat hij continu op 100% draait.

of het 3 pins of 4 pins is maakt niet uit
voltage richting de fan word verlaagt door het moederbord en dan gaat de fan automatisch trager draaien
die extra pin bied weinig extra's :P

Nou, ik had een 3 pins op mijn Mobo gezet, (op een 4 pins aansluiting) en hij loeide als een gek...

Kon niet, Asus Q-fan was er alleen op berekend dat er een 4-pins op zat. Kon hem ook niet handmatig bijstellen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan