stilstaan

• Onderwerp starter Onderwerp starter chw
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

chw

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2008
Heb nieuwe laptop met vista,maar heb nou sinds gisteren af en toe dat hij zo ineens stlstaat de muis of muispad,en dan moet ik hem uitzetten en weer aanzetten,want ben er nog niet uit hoe ik de laptop kan resettenals dat wil.Hoop dat iemand me deze eigenlijk twee vragen kan beantwoorden.PS Heb geen virus erin.Dank alvast chw

Probeer eens met je taakbeheer aan te kijken hoeveel % van je cpu aanstaat als je muis "vastloopt". Je hebt kans dat hij op de 100% staat, en dit dus je muis vertraagt (hij heeft daar immers geen rekenkracht meer voor). Je opent taakbeheer in vista met ctrl+shift+esc (ipv ctrl alt del zoals in oudere versies)

En wat betreft dat resetten.. dat doe je door de aan/uit knop lang in te drukken (4 sec ongeveer)

Zal dat eens uitproberen,maar volgens mij doet niets het dus ook niks van toetsenbord.Weet niet wanneer het weer gebeurt,Hij heeft het 2 keer gedaan vandaag,dus even afwachten en dan laat ik het weten.Nog meer tips zijn altijd welkom.

Blackbetty141 maar als ik aan uitknop inhoud gaat deze gewoon helemaal uit.En er is nog wat waar ik zojuist achterkom Als ik BV een vraagteken wil plaatsen krijg ik een =teken.En zo zijn er nog meer dingen die anders zijn van het toetsenbord.

Voor die vraagteken en =:
Druk tegelijk de (linker)shift en (linker) ctrl in.
Je land instelling voor het toetsenbord staat op NL in plaats van VS, terwijl de meeste Nederlanders gewend zijn het VS toetsenbord te gebruiken ;).
Ergens hier op helpmij.nl is hier een sticky over te vinden, maar ik weet zo snel niet waar, waar staat hoe je de NL functie kan verwijderen zodat het helemaal niet meer gebeurd.

Zal eens kijken of ik het draadje kan vinden,als jij het misschien vind hoor ik het graag.Dank alvast chw PS Heb dit al opgelost nou die andere nog

Laatst bewerkt:
Mogge muis liep vast ,maar niets werkt meer dan ook niets van toetsenbord.En als ik aan/uitknop 4sec inhoud reset ie ook niet.Moet hem helemaal uit doen en dan weer aanzetten,of moet resetten anders worden gedaan.Dat stilstaan doet ie af en toe en hoop op Tips voor het oplossen.chw

Misschien heb ik het gevonden het soms stilstaan van alles.Gebruik een laptop met usb muis en het pad.Heb nou het pad uitgezet en hij heeft niet meer stil gestaan.Maar hij deed het ook soms dus even een paar dagen afwachten.Alleen als het dit zou zijn hoe los ik het op om zowel de muis als pad aan te laten staan.

als het aan het mousepad zou liggen zou je eventueel eens de driver daarvan kunnen updaten :thumb:

nee ligt er niet aan want vanmorgen toen de kleine een spelletje speelde liep die vast en de pad stond uit.Maar heb nou spyware doctor verwijderd,misschien ligt het daar aan.Probeer steeds iets uit en hoop nog op tips.chw

weer een vastloper nadat de kleine een klein spel aan het spelen is.Hoe kom ik er achter wat het is.PS en dit is zo,n spelletje http://www.speeleiland.nl/spel/snow_drift.html Een niet zwaar spelletje neem ik aan.Hij doet het dus heel af en toe,maar kunnen ze zoiets ook testen als ik hem terug breng naar de winkel en die hem naar asus terug sturen,want heb de laptop pas een week.chw

Laatst bewerkt:
Staan er geen uitroeptekens in apparaatbeheer of staan er foutmeldingen in de eventviewer?

nee die staan er niet ,kijk ik altijd even naar.

Hij blijft stilstaan als ik alleen met accu computeren ga .Maar als ik bij apparaatbeheer bij accu,s iets verwijder zodat rechts onder in start balk het icoontje van de accu weg gaat blijft ie niet stilstaan ook al doe ik met accu computeren.Waar ligt het dan aan.Hoop dat iemand een idee heeft.Dank chw

ah, alleen als je met de accu werkt of met de accu - aangeschakeld op netstroom???

even verduidelijking dus graag...

Als je namelijk alleen met de accu werkt zou het wel eens goed kunnen dat het energieschema op gemiddeld ingesteld staat en dan kan men laptop ook wel een trager reageren...

ah, alleen als je met de accu werkt of met de accu - aangeschakeld op netstroom???

even verduidelijking dus graag...

Als je namelijk alleen met de accu werkt zou het wel eens goed kunnen dat het energieschema op gemiddeld ingesteld staat en dan kan men laptop ook wel een trager reageren...

Gewoon op de accu alleen zoals ik ook aangaf.Dat laatste weet ik niet precies wat je bedoeld.Leg even uit wat het beste is en hoe ik dat instel.Je kan volgens mij drie dingen instellen en als dat zo is staat die van mij op de Hoogste stand.(Dus battery sneller leeg)

Oh, je weet dat je dat van energiebeheer kunt instellen op 3 standen, dat van jou is op het hoogste ingesteld dus daar zou je probleem dus niet kunnen liggen volgens mij :confused:

Maar ik vind het wel vreemd dat je echt alleen maar problemen hebt als je op accu werkt hé???

heb je geen uitroeptekens of vraagtekens in apparaatbeheer als je alles uitklapt zodat je alle onderdelen kan zien?

Oh, je weet dat je dat van energiebeheer kunt instellen op 3 standen, dat van jou is op het hoogste ingesteld dus daar zou je probleem dus niet kunnen liggen volgens mij :confused:

Maar ik vind het wel vreemd dat je echt alleen maar problemen hebt als je op accu werkt hé???

heb je geen uitroeptekens of vraagtekens in apparaatbeheer als je alles uitklapt zodat je alle onderdelen kan zien?

Nee is apparaatbeheer is alles in orde.Het is in die 2 uur dat de battery het doet meestal 2 tot 3 keer soms ook 1 keer dat alles stil blijft staan.Maar als ik in apparaat beheer het tekentje van de accu dat rechts onder bij de klok staat verwijder,volgens mij blijft ie dan ook niet stilstaan(heb ik nog niet helemaal uitgeprobeerd)Als dit wel zo is heb jij dan een idee.Dank Alvast chw

Nu, ik zou het vreemd vinden dat je laptop niet stilvalt als je het accu-icoontje verwijderd je laptop niet blijft stilstaan :confused:

Het zou dus wel goed zijn moest je dat een aantal keren testen :thumb:(zodat je dit met zekerheid kan zeggen)

Ik had maar 1 idee & dat was de bios updaten omdat deze de accu bijvoorbeeld niet al te goed zou herkennen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan