stLinkCriteria probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramp

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2014
Berichten
11
Hallo, ik ben relatief nieuw met Access 2007.
Bij het ontwerpen van een planten database kom ik nu met een probleem te zitten.
Wanneer ik vanuit een lijst formulier, een bewerkingsformulier wil openen krijg ik de foutmelding "Syntaxisfout (operator ontbreekt) in query expressie [VARIETY]='...
Het probleem doet zich enkel voor wanneer er een deel van de naam tussen enkele of dubbele haakjes staat (bv: Amami Fuuran 'Princess Masako' AM AOS x "Crystal Palace" AM AOS)

Dit is de VBA die ik gebruik:

Private Sub EDIT_VARIETY_Click()
On Error GoTo Err_EDIT_VARIETY_Click

Dim stDocName As String
Dim stLinkCriteria As String

stDocName = "2014 VARIETY CARD INDIVIDUAL 1"

stLinkCriteria = "[VARIETY]=" & "'" & Me![VARIETY] & "'"
DoCmd.OpenForm stDocName, , , stLinkCriteria

Exit_EDIT_VARIETY_Click:
Exit Sub

Err_EDIT_VARIETY_Click:
MsgBox Err.Description
Resume Exit_EDIT_VARIETY_Click

End Sub

Kan iemand mij hiermee helpen a.u.b.
 
Laatst bewerkt:
Welkom bij HelpMij! Leuk dat je de code een andere kleur hebt gegeven, maar je kunt code het beste opmaken met de CODE knop ( # ) die je ziet als je op de knop <Ga geavanceerd> gebruikt. Of, wat veel mensen doen, typ de code vóór en ná de code met de tags. Je typt dan aan het begin [ code] (zonder spatie) en achter de code [ /code] (ook weer zonder de spatie).
Je probleem wordt veroorzaakt door de tekens in je tekstveld, die de string beïnvloeden. Een tekst als variabele staat altijd tussen "" of ''. En je snapt het al: zodra je één van die tekens in de tekst zelf hebt staan, en je bouwt het filter op, dan staat er in de tekst zelf een teken dat als einde van de string wordt behandeld. Je filteropbouw is overigens ingewikkelder dan noodzakelijk is:
Code:
stLinkCriteria = "[VARIETY]='" & Me.VARIETY & "'"
Wellicht dat het filter beter werkt met een keuzelijst; als ik de objectnaam bekijk gebruik je nu een tekstveld.