• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stock / inventaris maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

mnrvandenheuvel

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2008
Ik probeer al langer mijn inventaris bijtehouden in excel maar eigenlijk verkoopt dit niet zo vlot

Ik zou het nu graag zo hebben :

mijn totale stock van het product

een cel met verkocht als ik bv 100 ingeef dat er 100 van mijn totale stock afgaan en als ik 50 ingeef weer 50 , (nee niet in een andere cel)

een een cel inkoop om mijn stock terug aantevullen. Vanaf ik het getal ingeef en enter verdwijnt het getal uit deze cel en telt mijn stock wel bij of af.

misschien onduidelijk ? zeg maar wat je van deze ingewikkelde uitleg niet begrijpt dan probeer nog eens :)

Bedankt.

Zou ik toch eens naar Access kijken als ik jou was.

Zoals je al zelf wel gezien zal hebben, gaat dit niet met gewone formules in Excel. Dit kan wel eenvoudig met een simpele macro. Gewoon al dit:

Code:
Range("A1").Value = Range("A1").Value + Range("B1").Value

is al genoeg om het getal in B1 op te tellen bij wat er in A1 staat, en dan weg te schrijven in A1.

Doe je dan nog:

Code:
Range("B1").ClearContents

dan is B1 leeg.

Dit zal je al wel een stuk vooruit helpen.

Wigi

Zoals je al zelf wel gezien zal hebben, gaat dit niet met gewone formules in Excel. Dit kan wel eenvoudig met een simpele macro. Gewoon al dit:

Code:
Range("A1").Value = Range("A1").Value + Range("B1").Value

is al genoeg om het getal in B1 op te tellen bij wat er in A1 staat, en dan weg te schrijven in A1.

Doe je dan nog:

Code:
Range("B1").ClearContents

dan is B1 leeg.

Dit zal je al wel een stuk vooruit helpen.

Wigi

Dankje :) zou je me misschien een excel bestand kunnen doorzenden waar je deze macro gebruikt heb zoals beschreven want ik krijg hem niet goed werkend :(.

Nogmaals bedankt , Matteo

zou je me misschien een excel bestand kunnen doorzenden waar je deze macro gebruikt heb zoals beschreven want ik krijg hem niet goed werkend :(.

Neen, jij hangt je bestandje hier bij en er zal gezegd worden wat je nog niet goed doet. Daar leer je ten minste iets van.

Je moet nog wel de macro uitvoeren :eek::D

Gewoon op F5 drukken als je met de cursor in de code van de macro staat.

Of zet een knop op je blad van de Werkbalk Formulieren, en wijs een macro aan. Dan volstaat klikken op de knop.

Of je gebruikt een Worksheet-Change event en de code voert zichzelf uit net na het typen van het getal.

Wigi

Je moet nog wel de macro uitvoeren :eek::D

Gewoon op F5 drukken als je met de cursor in de code van de macro staat.

Of zet een knop op je blad van de Werkbalk Formulieren, en wijs een macro aan. Dan volstaat klikken op de knop.

Of je gebruikt een Worksheet-Change event en de code voert zichzelf uit net na het typen van het getal.

Wigi

De macro voerde ik eerder al uit , maar ik zou graag die worksheet change event invoegen maar ik zou niet weten hoe ik dat doe ?

bedankt

Zoek eens met de zoekfunctie en je vindt massa's topics daarover.

Pff ik heb net vanalle topics gelezen maar ik begrijp er echt niets van hoe en waar ik die code zou moeten plaatsen? .. zelfs mijn informatica cursus laat me hier in de steek.:confused:

Laatst bewerkt:
Je plakt dat in de code van het blad waar het van toepassing moet zijn. Bv. Blad1.

@Wigi, teveel topics om de juiste code eruit te kiezen :D:D

@TS, kleine toegift
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$Kolom$Rij" Then
uit te voeren code
End if
End Sub

Mvg

Rudi

@Wigi, teveel topics om de juiste code eruit te kiezen :D:D

@TS, kleine toegift
Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
If Target.Address = "$Kolom$Rij" Then
uit te voeren code
End if
End Sub

Mvg

Rudi

Dank je voor de code maar ik denk dat ik ze fout ingeef , kijk zelf maar het doet niets...

Bijlagen

De code moet in de code van Blad1 komen.

En euh... $Kolom$Rij gaat zo niet lukken hoor ;)

Beste Wigi, misschien wat kort door de bocht maar ik had het zo geformuleerd om duidelijk te maken dat je daar een cel naar keuze kan invullen.:)

Mvg

Rudi

Laatst bewerkt:
Beste Matteo,
Nu doet hij het wel. Je kan je stock ook in één cel beheren als je wil. Voer bij een verkoop een negatieve waarde in en deze wordt dan afgetrokken van de stock.
Mijn excuses voor de eventuele verwarring.

Mvg

Rudi

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan