Stockbeheer Excel of Access ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Ik ben niet zo vertrouwd met Excel of Access en ben op zoek naar een simpel stock/magazijnbeheersheet waar je gewoon een startaantal invoegt en dan in de verdere kolommen steeds een aantal met + of - (in of uit magazijn/stock dus) en waarbij dat het uitkomst-aantal steeds automatisch wordt weergegeven.
Kun je zoiets eenvoudig misschien ergens downloaden,zou het al moeten hebben tegen morgenochtend en dat gaat me anders niet lukken vrees ik.

Misschien een domme vraag wederom mja.....:o

Je zei simpel. Dus zie bijlage.
Je moet cel b2 nog ff naar beneden trekken tot b100. pijltje op vierkantje rechtsonder in de cel. linkermuisknop ingedrukt houden en dan naar beneden slepen.
Ik ben dit vergeten.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Prima ,geweldig bedankt en net op tijd en idd.simpel maar zeer doeltreffend voor mij.
Misschien ga ik toch maar eens een boek over Excel kopen want lijkt toch wel iets interessant te zijn als je dat wat onder de knie hebt.

TNX (2,03) :D

Laatst bewerkt:
BTW nog ff een vraagje of volgende mogelijkheid bestaat in Excel ?

Indien de waarde van de "voorraad" bv.onder een opgeven waarde komt dat dan de "voorraad" cel automatisch een kleur verkrijgt of het "voorraad" cijfer in een kleur komt ?

Daarmee bedoel ik dus dat de voorraad begint te minderen tot een bepaalde quantiteit dat je dan gewaarschuwd wordt door een cijfer in kleur.

Bedankt,

Wanneer je nu onder 20-12 een negatief getal invult waardoor de voorraad onder 80 komt, wordt de voorraad rood.

Laat me ff weten of je office 2007 gebruikt of een "oudere" versie.
Dan vertel ik je hoe en waar.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Laat me ff weten of je office 2007 gebruikt of een "oudere" versie.
Dan vertel ik je hoe en waar.

Hmmm sorry ,t'was eigenlijk maar een vraag en geen opdracht natuurlijk, maar toch heel erg bedankt,des te eenvoudiger voor mij ,top
:thumb:
Ik gebruik Office2007.

TNX

Als je op cel B2 klikt, en daarna op de knop "voorwaardelijke opmaak" in het midden van het lint, en dan op regels beheren, dan zie je twee regels.
De bovenste is om er voor te zorgen dat een cel niet rood word wanneer er alleen een nul in staat.
De tweede maakt de cel rood wanneer hij onder de 80 valt.

Hier kun je de regels ook aanpassen door ze te selecteren en dan op regel bewerken te klikken. hier kun je ook de waarde veranderen of de kleur.

Heb vandaag wat tijd gehad om er op een andere Pc wat mee bezig te zijn en alles is zoals ik het me had voorgesteld,dus je hebt een lekker Vlaams biertje van me tegoed :)

Bedankt !

ben ook even met dit voorbeeld aan het stoeien geweest! Top.

had nog een vraag hierover. Je moet nu per artikel het minimum aantal onder voorwaardelijke opmaak aanpassen. Is het ook mogelijk om nog een cel in die rij te maken waar je zelf een minimum aantal invoert per artikel. Dus als je b.v. nu de complete artikelen lijst gaat invullen dat je niet bij ELKE cel het minimum aantal moet aanpassen via de opmaak maar dat je gewoon een getal kan invoeren per artikel van wat jij denkt dat het minimum aantal moet zijn.

Ik ben dit voorraad overzicht namelijk voor iemand aan het maken die echt gaat vastlopen op die voorwaardelijke opmaak hahaha! het moet dus echt heel erg dummyproof worden hahaha ben benieuwd naar de reactie aangezien dit al 2,5 jaar geleden gepost is.

Het is een afgesloten vraag uit 2008; ik zou zeggen: maak een eigen vraag aan.... En als je dat toch doet: zet 'm dan ook gelijk in het goede Forum. (Excel namelijk ;) )

Het is een afgesloten vraag uit 2008; ik zou zeggen: maak een eigen vraag aan.... En als je dat toch doet: zet 'm dan ook gelijk in het goede Forum. (Excel namelijk ;) )

okee, excusses. Ben hier zeg maar net sinds gisteren lid. Zal in het vervolg beter op mijn post's letten.

iig bedankt voor de opmerking!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan