• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Stocklijst splitsen

Status
Niet open voor verdere reacties.

WV1302

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2008
Bekijk bijlage teststock.xlsx

In bijlage een excel bestandje ivm een probleempje dat me al twee dagen irriteert.
We hebben in stock nog een aantal tickets van 2012 en een aantal van 2013. We hebben een lijst van wie, wanneer tickets komt halen.
Als die lijst op het aantal komt van de stock tickets 2012 moet die stock op nul blijven staan en aan de stock van 2013 beginnen.
Is dit mogelijk en hoe doe je dat dan?
Klinkt verwarrend, ik hoop dat de bijlage meer duidelijk brengt.

zie bijlage

Bijlagen

@Cobbe, nee dat is niet echt de bedoeling, al apprecieer ik wel de hulp. :)
We verkopen een heel jaar door tickets, maar er blijven op het eid van het jaar nog aangekochte tickets over.
Die tickets verkopen we dan gewoon verder het jaar daarop. Dus stel we hebben 100 tickets van 2012 over, die honderd tickets worden eerst verkocht maar staan indezelfde lijst verkoop.
Dus als we 101 verkochte tickets bereiken moet de cel van 2012 op 0 blijven staan (geen negatief cijfer aanduiden) En dat ene extra verkochte ticket moet gewoon van de aankoop 2013 afgaan.

@cow18, ik denk dat dit de oplossing kan zijn. Ik ga dat morgen uitproberen. Ik laat je maandag ten laatste iets weten. :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Toch doet ie dat.
Als je in de gele cel 10 (verkochte tickets) ingeeft moet toch beide op 0 staan.
10 = 2 van 2012 en 8 van 2013 = beide 0

Bijlagen

Een voorraad hou je het beste bij door in een tabel eerst per product de beginvoorraad vast te leggen (bijv op 1-1-2012) en daarna per product ELKE mutatie op datum toe te voegen. Een draaitabel berekent de stand van zaken op een bepaald moment.

Dank u voor de reacties en de hulp. Ik ben blij dat er nog mensen zijn die anderen willen helpen :thumb: :thumb:
De versie van Cow18 werkt perfect. :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan