• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

stoerlen retour

Status
Niet open voor verdere reacties.

poepidoe

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2003
stoelen retour

Beste leden,

Wie kan mij helpen!!!

Heb iets samengesteld ,maar kom hier niet verder mee, vanwege dat mijn kennis van Exel laag is.

Het gaat om het volgende;

Stoelen hebben verschillende breedte maten.( zie bijlage).

Als de RETOUR datum ingevuld zou worden, moet de datum van UITGELEEND weer blank worden, tevens moet dan de stoelnummer rood worden en andersom als de UITLEEN datum ingevuld wordt de stoel nummer weer normaal wordt (zie bijlage als voorbeeld)
Als de UITLEEN datum weer ingevuld wordt moet ook de datum van Retour wegvallen.

Verde als de mogelijkheid zou zijn naast het programma een zoek funtie te creeren dat men door de stoelbreedte op te geven, kan zien welke stoelen aanwezig zijn.

Dit vereenvoudig het zoeken naar een stoel die voldoet aan de aangevraagde maat.
De lijst van de stoelen is namelijk zeer groot.

Bij voorbaat dank,

Kees

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Poepidoe, ik heb een opzetje gemaakt. Kijk maar 'ns of dit als basis genomen kan worden voor je 1e vraag. Als je hiermee kan leven, komt de zoekfunctie.

Groet, Leo

Bijlagen

Stoelen in voorraad

Ginger,

Heb het geprobeerd maar ben nog niet veel wijzer geworden.

Alleen dat het stoelnummer rood wordt als je uitgeleend de datum ingeef, zou moeten zijn als hij retour komt.

Verder als ik op de stoelnummer dubbelklik gebeurt er niets zoals beschreven
Tevens krijg ik rare tekens achter de retour datum in kolom j

Kees

poepidoe,

Ginger,

Heb het geprobeerd maar ben nog niet veel wijzer geworden.
Alleen dat het stoelnummer rood wordt als je uitgeleend de datum ingeef, zou moeten zijn als hij retour komt.
Verder als ik op de stoelnummer dubbelklik gebeurt er niets zoals beschreven
Tevens krijg ik rare tekens achter de retour datum in kolom j

Kees

Ik heb het ook gedownload en bij werkt het goed.
Je moet op de stoel van je keuze dubbel klikken (zonder iets in te vullen) als het goed is verdwijnt het stoelnummer.
Scrol nu naar beneden en je zal zien dat hij daar staat met de datum van uitlenen, komt de stoel terug dan klik je onderaan de lijst dubbel op het nummer en komt deze weer boven in de lijst met de retour datum.

Ik hoop dat je het een beetje snapt.

stoelen in voorraad

Wim,

Inderdaad het werk zoals jij al beschreef.

Maar deze oplossing is niet wat ik bedoel te gecompliceerd Wij hebben zo'n 200 stoelen die uitgeven moeten worden. Dan is deze methode ingewikkeld.

Ik zou zelf een lijst willen hebben met de gegevens van in en uit geleende datums.
zoals mijn bijlage. Allen met de mogelijkheid dat de ingevoerde datum van retour de stoelnummer rood wordt en verder zoals beschreven op mijn aanvraag.

Daarna op een tabblad de mogelijkheid om te zoeken naar een bepaalde stoelmaat die in voorraad is op dat moment.

Kees

Poepidoe, Hoe kan het dubbelklikken van een cel 'ingewikkeld' zijn? 't Is niet erg, dat niet... maar voordat ik verder ga, zou je daar antwoord op willen geven?
Dus wat precies vind je niet plezierig?

Dat van dat kleuren is een kwestie van de voorwaardelijke opmaak aanpassen, dus dat is zo gedaan.

Groet, Leo

Laatst bewerkt:
poepidoe,

orgineel gepost door Ginger,
Poepidoe, ik heb een opzetje gemaakt. Kijk maar 'ns of dit als basis genomen kan worden voor je 1e vraag. Als je hiermee kan leven, komt de zoekfunctie.

Orgineel gepost door poepidoe,
Maar deze oplossing is niet wat ik bedoel te gecompliceerd Wij hebben zo'n 200 stoelen die uitgeven moeten worden. Dan is deze methode ingewikkeld

Ik zou even wachten, hij zei ook als je hier mee kan leven, komt de zoekfunctie.
Misschien als de zoekfunctie klaar is dat het dan beter werkt (naar je zin is)

Stoelen in voorraad

Het klopt dat ik daar al eerder mee bezig ben geweest.

Het programma werkt prima, maar is te omslachtig om b.v. een stoel met een bepaalde breedte maat in de lijst van 200 stuks te zoeken. Daarom de vraag of er een mogelijkheid bestaat om dit eenvoudiger te maken, met zoeken naar.
Voor de stoelen van electr en flexus die zijn vervallen.
Het gaat puur om de rolstoelen.

Hierbij een bijlage van dat programma.

kees

Bijlagen

Kun je hier wat mee?

Vanwege de file grootte heb ik hem iets ingekort zodat ik hem niet hoefde te zippen.

Stoelen in voorraad

Ziet erg goed uit.

Als het mogelijk is zou ik de stoelnummer als hij retour is rood hebben in plaats wit.
( in de oude situatie is het ook zo, dit om te voorkomen van misverstanden)

Wat betreft zoekfunctie, als het mogelijk is alleen de retour stoelen met een bepaalde breedte maat naar voren komt die dan op het moment aanwezig zijn.

Verder de vraag hoe kopieer ik het geheel naar b.v. 150 stoelen.

Kees

Je voorwaardelijke opmaak aangepast (true en false voorwaarde omgedraaid.)
en vlgns mij moet je elke button appart definieeren.
zie in bijlage hoe.
tevens het filter uitgebreid.

Stoelen in voorraad

Een filter waar je alleen die stoelen van een een bepaalde breedte b.v. 40, naar voren laat komen. (die retour zijn) zou heel fijn zijn.

Heb geprobeerd om de knoppen te kopiëren maar dat lukt mij niet.
Dit gaat boven mij kennis van het geheel. (sorry)
De rest luk wel.

Hoe zet je de macro aan en uit?

Is het mogelijk om een andere beschrijving te geven, hoe ik dit kan kopiëren.

kees

kulsenk@caiw.nl

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan