Stofzuiger geluid stoort maar

Status
Niet open voor verdere reacties.

happyhippo

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2006
hallo allemaal,

heb sinds 2 maanden een nieuw pc gekocht.
me laatste pc maakte op een gegeven moment zo veel geluid dat ik oordopjes in mijn oren begon te doen.
toen had ik deze gekocht en als ik em aanzet maakt even voor 5 seconden een harde stofzuiger geluid dan is ie lekker muisstil.
heerlijk vond ik dat.
maar nu telkens als ik een spel speel begint dat harde stofzuiger geluid op te komen en dan blijft ie maar doorgaan totdat ik de spel uitdoe.
het stoort me echt vreselijk.
ik had een nieuwe pc gekocht alleen om dat geluid niet meer te horen en nu ben ik er nog niet van af.
ik neem aan dat dit van de fan van de cooler komt.
of is het misschien de processor?
heb een pentium 4 trouwens.
iemand advies of antwoorden?

alvast bedankt.
groetjes,
chris

Het is eigenlijk heel simpel. Dat stofzuigergeluid is zeer waarschijnlijk de fan van je cpu.
Die gaat al naar gelang de temperatuur van je cpu harder dan wel zachter draaien.
M.a.w. Start je je pc net op dan is jer cpu nog koud dus hoor je je fan niet vanwege de weinige toeren.Ga je dan een spel spelen dan word je cpu warm want die moet dan hard aan het werk en dus gaat je fan harder draaien.
Wil je dit oplossen dan zal je op zoek moeten naar een alternatieve fan voor je cpu.
En de stille daarin zijn helaas niet de goedkoopste.:rolleyes:

Een pentium 4 met prescott core word heel erg warm, En is redelijk moeilijk te koelen. Er zijn weinig koelers die dit kunnen.
Ik raad je deze koeler aan arctic freezer 7 pro, deze valt kwa prijs heel goed mee, en haalt goede resultaten.

bedankt allemaal voor jullie reactie.

ik heb dat prog gedownload maar hoe moet ik nu testen dan?
het laat wel alles zien. wel lekker handig.
het is inderdaad een pentium 4 prescott ja zoals je zei.
ik heb nu toch maar die arctic freezer 7 pro besteld.
maar even kijken of het nog wel nut heeft.
mijn pc is gewoon doodstil het begint alleen als ik een spel speel.
bijvoorbeeld als ik fifa world cup speel dan is ie stil tijdens menutjes enzo maar als ik een potje ga voetballen begint ie weer te zoemen.

De processor produceert veel meer warmte onder belasting, Op dat moment schiet jouw koeler gewoon te kort en gaat hij het onderste uit de kan halen om de cpu toch maar koel te krijgen.
Die arctic freezer heeft een groot koelblok en de afgevoerde warmte gaat in een richting naar buiten, inplaats van over de kast verdeeld te worden.
Het maximum geluid dat deze koeler maakt is aanvaardbaar om constant mee te werken.

Ik heb hier zo'n medion pc staan md8383 met 3.4 ghz intel pentium prescott, de standaard koeler was echt een stofzuiger. Ik heb het probleem dus ook meegemaakt.

Laatst bewerkt:
@lamp

precies ja.
je weet precies waar ik het over heb.
ik heb namelijk ook een systeempje van medion.
maar ik ben blij om te horen dat de arctic freezer bij jou heeft geholpen.
ik heb em al namelijk besteld. kan echt niet wachten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan