(stoom) BOOT

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boons030

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2001
Berichten
70
Is er iemand die mij kan helpen bij het opnieuw bootable maken van mijn PC??
Ik heb XP( C partitie) een 80Gb Sata HD ( 2partities C;D)waarop een aantal voor mij zeer belangrijke gegevens staan, en ineens wil het systeem niet meer starten.Ik krijg na de opstarttesten heel kort een blauw scherm wat ik niet zo snel kan lezen want dan is het weer weg en de cyclus begint opnieuw.Ik kan gaan klooien met de Cd van XP maar vóórdat ik dat doe stel ik toch maar even een vraag op dit forum want ik wil zoveel mogelijk data behouden en klooien met CD is niet mijn dagelijks werk.Vandaag ben ik verder afwezig maar vanavond zal ik, met vol verwachting kloppend hart, deze site via mijn gellukkig nog werkend laptopje met telefoonmodem weer opentrekken.
groet,Tejay
 
Staan die bstanden alleen op d of ook op c?
 
Je zou het kunnen proberen door windowsbestanden die beschadigd zijn of niet aanwezig zijn te herstellen.

Leg de CD van Windows in de CD-rom speler, ga vervolgens naar Start/Uitvoeren en type daar het commando D:\i386\winnt /unattend (er van uitgaande dat D: de CD-rom speler is) in en klik op Ok.

De set-up-routine zal starten en alle belangrijke bestanden zullen worden gerepareerd.
 
lucky fred;


''en ineens wil het systeem niet meer starten'' :rolleyes:
 
BOOT

De bestanden staan op dezelfde partitie als het besturingssysteem C dus.
Veilige modus werkt identiek aan de eerder beschreven situatie.
Kan ik zonder ernstige problemen de originele CD met XP in het systeem leggen en laten booten?
 
Na de optie R krijg ik opnieuw een blauw scherm met foutmelding. Nu blijft het scherm staan.
*** Stop: 0x00000024(vier getallen met geheugenlokaties)
*** ntfs.sys (gevolgd door adres en data gegevens)
 
Dit blijkt toch wel een lastig foutje. Ik denk dat ik de vraag verplaats naar het hardwareforum.
Inmiddels heb ik XP op een IDE drive gezet en op die wijze kan ik de Sata schijf benaderen.Ik beschik over twee Sata drives (0 en 1) Op 0 staat mijn "oude" XP en op 1 wat veel andere zaken .Beide zijn 80 Gig.
Als ik 0 los haal dan start XP(IDE) op en kan ik mijn data op 1 lezen. (Snel veilig gesteld dus) Als ik 0 weer aankoppel om te proberen ook daarvan de data veilig te stellen dan gaat het scherm op blauw als XP in de laatste fase van de opstart zit.0 weer los en alles weer goed.Het is dus geen softwarefout. Dank voor jullie adviezen ik ga buurten bij de hardware boys en girls.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan