'Stop 0x0000007B'

Status
Niet open voor verdere reacties.

franky99

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2001
Om te beginnen… De aanwezige info op de site van windows heb ik gevonden.

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;324103

Is namelijk het meest voor de hand liggende antwoord.

Wat is er gebeurd?

Computer van ene vriend met zoveel virussen en allerhande rommel besmet zat ook na hijacklog uitvoerige scans computer raar bleef doen.

Plan: formatteren en her installatie van XP

Lukte telkens maar niet. Kreeg XP niet aan de gang en uiteindelijk lukte het om Windows 98 wel geïnstalleerd te krijgen. Had de vlag al bijna uit gehangen want dacht nu alleen nog even XP er over en klaar zijn we…

Niet dus.

Als ik nu begin met installeren gooit ie me er uit met t mooie blauwe scherm met de stopcode zoals vermeld in het onderwerp.

Wat microsoft vermeld over een opstartvirus zou natuurlijk gezien alle problemen goed kunnen.
Maar hoe kan ik dit nu het beste aanpakken?

Heb norton 2005 deze installeren (kan dat trouwens wel met Win98?) of zou formatteren met Kill Disk een oplossing kunnen zijn en daarna van voren of aan beginnen?

Of???

de meest voor de handliggende oplossing met een opstart virus zou kunnen zijn de mbr herstellen.

start de pc eens op met een goeie opstartdiskette (met fdisk) ga naar de a prompt en typ fdisk /mbr

de mbr ( master bood record ) wordt dan opnieuw geschreven en zou in de meeste gevallen een opstart virus moeten verwijderen.

Heb ik in een eerder stadium (had ik ff moeten vermelden) al geprobeerd bij het installeren van Win 98.
Dus dat zou het niet kunnen zijn...

wat is zelf eens zou proberen is die schijf te formateren alle parties verwijderen en daarna opnieuw aanmaken en dan nog eens een instal doen.

en hoe zou je gaan formatteren? maw op welke wijze doe ik dit het beste?

Lijkt me dat het goed is de schijf echt n keer helemaal leeg te maken om ook daadwerkelijk alles er n keer af te halen.

Ik zou met fdisk alle partities die er nu zijn verwijderen ook al is er alleen een primare partitie.
Daarna een nieuwe partitie ( primair ) aanmaken en evt als dat gewenst is de andere partities.

Daarna de pc opnieuw opstarten ( geeft fdisk ook aan ) dan naar de dos prompt gaan en formateren met \u

dus format c:\u de u staat hier voor onconfidential en is na deze format dus geen unformat meer mogenlijk.

de partities verwijderen en opnieuw aanmaken doe ik dan dat ik zeker weet dat er geen fouten zitten in de partitie tabel.
Het formateren met \u omdat ik dan zeker weet dat de schijf ook echt leeg is.

wil je wat meer info over format en fdisk kijk dan eens op http://go.to/wintips daar staat een uitleg onder de knop fdisk en format.

ik ga dit in ieder proberen. het formateren en partiteren heb ik eerder gedaan via een speciale disk van Maxtor (de fabrikant van de HD die er in zit) wat er voor zorgde dat ik wel weer Win 98 kon installeren. Dat lukte namelijk ook al niet meer aangezien er geen toegang was tot de HD. Blijkbaar werd de HD in eerste instantie niet herkend door Windows (terwijl die ook toen in de BIOS wel stond weergegeven). Echter XP krijg ik er daarna dus niet op.

Gaan er mee aan de slag...

Laatst bewerkt:
UPDATE:
Hele nacht staan ratelen maar schijf is nu volledig schoon als het goed is. Ga vanaavond verder met het installeren. Zal eerst Win98 moeten doen denk ik? XP zal ie nog wel niet meteen pakken of kan ik dat ook proberen??

als het systeem voldoet aan de eisen van xp dan zou je direct xp moeten kunnen installeren.

Voorheen heeft XP er op gezeten en in den beginne :-) ook normaal gedraaid.
Dus als je bedoeld of het systeem het aan zou moeten kunnen is het antwoord ja.

dan zou je dus inprincipe direct met xp moeten kunnen beginnen.

Inderdaad!

wel weer een ander probleempje ontstaan maar dat valt onder harddisk problemen.... maar dit is in ieder geval opgelost!

Xp Installeren Op Vista Systeem

Oke jongens ik ga het heel kort houden, klinkt misschien raar maar had alles geprobeerd tot ik dit hoorde:

Ga naar je bios (meestal via f10) ga naar harddisk druk op enter, kan je uit 3 verschillende dingen kiezen

selecteer: IDE

Herstart windows met xp cdrom, en hij werkt

:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan