Stop 0x0000007b

Status
Niet open voor verdere reacties.

antoinettefr

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2010
Hoi allemaal,

Ik zit met een probleempje met mn andere pc.
Ook heb ik dit forum doorgelezen,want er zijn meerdere mensen met dit probeem.

Als ik dus mn pc aanzet krijg ik dus dat blauw scherm en de stopcode:0X0000007B.
Nu las ik hier en daar wat oplossingen,maar ik heb werkelijk geen idee waar het over gaat:confused:
Ook heb ik bij de pc werkelijk niks van software erbij en ik kan um ook niet scannen op virussen,want ik kom niet verder dan dat blauw scherm.En nee ik heb er geen nieuw hardware in gezet.Nu is mijn vraag;
Kan ik dit probleem ook oplossen zonder diskettes of software ( die heb ik namelijk niet erbij)??????
En mocht iemand weten hoe dan hoor ik het maar al te graag:)

Groetjes
Antoinette

Deze foutcode duid op problemen met de opstart controller, kan ook een virus in de bootsector zitten.

Staat er ook op je BSOD INACCESSIBLE_BOOT_DEVICE ?

Probeer eens in de veilige modus op te starten.
(bij het opstarten van je pc net zolang F8 aan blijven slaan totdat je een zwart scherm met witte letters krijgt, kies hier veilige modus)

Zou misschien helpen als je een foto kan posten van je BSOD

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Ik heb mijn antwoord aangepast, lees even opnieuw aub.

groeten Marcel

Je voeg om een afbeelding van het BSOD,maar ik kan natuurlijk geen ss maken,dus typ ik het exact na;

Er is een probleem gevonden.Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

Als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,moet u de computer opnieuw opstarten.
Als het scherm nogmaals wordt weergegeven,kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:
Controleer de computer op virussen.Verwijder nieuwe vaste schijven of vasteschijfcontrollers die u hebt geinstalleerd.
Controleer of de vaste schijf op de juiste wijze is geconfigureerd en afgesloten.
Voer CHKDSK/F uit om te controleren of de vaste schijf is beschadigd en start de computer vervolgens opniew op.

Technische informatie (mogelijk in het Engels)

***STOP: 0X0000007B (C0XF7C46528,0XC0000034,0X00000000,0X00000000)

Hier staat helaas niets in wat iets toevoegd.

Ik denk toch dat je een cd/dvd moet zien te krijgen/lenen van Windows zodat je bijv. een CHKDSK /R kunt uitvoeren.

Groeten Marcel

Begin eerst eens de drives te ontkoppelen, behalve de schijf met de OS.
Krijg je deze bsod dan nog?

Mn man heeft de omhuizing eraf gehaald en de harde schijf eruit gehaald om te voelen of hij draaid en dat doet hij,dus lijkt het mij logisch dat het niet aan de harde schijf ligt......Maar wat dan wel?

Wanneer mijn auto start wil het niet zeggen dat ik ook weg kan rijden.

Het wil niet zeggen wanneer de HD draait dattie ook data ontvangt en verzend.

groeten Marcel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan